Mielőtt belevágnánk a felsorolásba (bár mostanra már úgyis mindenki az alcímeket nézi), pár dolgot előzetesen meg kell említsek. A játékokban előforduló veszélyes idegen fajok listája gyakorlatilag végtelen, mindegy, hogy karmokkal, túlméretes fegyverekkel tépnek cafatokra, nemde? Hogy is lehetne így bármilyen sorrendet felállítani? Éppen ezért úgy éreztem, hogy egy kicsit távolabbról kell szemléljem a dolgokat, nem elég egy képzeletbeli “veszélyességi faktort” felállítani, itt nagyban kell gondolkozni. Hogy egyszerűsítsem a magam dolgát, valamint könnyebb legyen a választás és egy lehetőleg objektív sorrend felállítása, pár egyszerű szabályt és szempontot állítottam fel.

  1. Filmes univerzumokból átemelt rémségek kizárva.
  2. Ha van több is, egy játékból csak egy faj szerepeltethető.
  3. Az egész bolygóra fenyegetést kell jelentsenek.
  4. Ha az előbbi egál, egyedenkénti veszélyességüket veszem figyelembe.

Lássuk hát a listát, melyet a fenti szempontok figyelembevételével állítottam össze.

5. Quake: Strogg

A Stroggok a Quake második részében debütáltak, és sajna csak a lista végére sikerült bekerülniük. Eléggé unszimpatikus banda, mert azon túl, hogy elrabolt vagy halott embereket turbóznak fel különféle kibernetikus implantátumokkal saját seregeik erősítéseképpen, a játék története szerint a 21. században inváziót indítottak a Föld ellen.

Ez a húzás lett azonban a vesztük, és ez pecsételi meg sorsukat a lista utolsó helyén, mert mint tudjuk, a Föld népei visszaverték a támadást és ellenoffenzívába kezdtek, végül le is verik őket (hathatós közreműködésünkkel, természetesen). Hiába a kegyetlen módszerek, a milliárdos létszámű sereg és a csúcsszuper fegyverek, akikkel egyetlen katona le tud számolni, nem kerülhetnek előrébb a dobogón.

top5-quake-strogg.jpg

4. XCOM: Ethereal

Az XCOM-ot felélesztő Firaxis nem egyetlen fajt mutat be nekünk, hanem egyből egy egész, díszes kompániát. Közülük azonban a lefektetett szempontok szerint csak egyet emelhetünk ki, és ki más is lehetne az, mint az egész inváziót irányító agytröszt, az istenkomplexusban szenvedő Ethereal népe. Már a második felvonásnál tartunk, melynek ugyan nincs még vége, hiszen hamarosan érkezik a kiegészítő, de már most sikeresebbek voltak, mint a Strogg: minimum húsz évre rabigába döntötték a Földet.

Bár elnyomó-agymosó rendszerük ellen a lázadók kis csoportja sikeresen (?) veszi fel a harcot, mégis veszélyesebbnek ítéltem őket, mint a Quake 2 főcsúnyáit. Már csak azért is, mert egyetlen egyed is elképesztő képességekkel bír: marionettbábuként mozgathat bárkit, megállíthatja a golyókat, és pusztán a gondolataival képes ölni. De ahogy azt a játékból tudjuk, korántsem halhatatlanok: egy marék jól koordinált csapat ha nem is könnyedén, de végezhet velük.

top5-elder-ethereal.png

3. Starcraft: Zerg

Hát persze, hogy nem maradhat le a listáról a sáskaszerű, mindent biomasszává alakító és féktelen iramban szaporodni képes Zerg. A játékban ugyna nem került rá sor, de elméleti síkon meghitelezhetjük nekik, hogy garantáltan letarolnák bolygónkat - szerencsére azonban elég elfoglaltak a Korpulu szektorban. Ezzel már jobbak, mint az XCOM Ethereal-jai, mert nekik ez (egyelőre legalábbis) nem sikerült, hiába a technológia és a sunnyogás.

Ez a szerencséjük, mert attól függően melyiküket húzzuk elő a változatos felhozatalból, egyed szinten valamelyest hátrányban vannak az Ethereal-lal szemben. És bár egy sima Zerglinggel sem állnék le barátkozni, könnyen belátható, hogy egy-két speciális esettől eltekintve egy jól irányzott, kellően nagy kalierű lövedékkel le lehet teríteni bármelyik ocsmányságot. Igaz, az Ultraliskhez nem árt egy vagy több tank, de még ennek fényében sem közelítik meg a dobogó második fokát. Hogy miért, meglátjátok.

top5-zerg-swarm.jpg

2. Prey: Typhon

Már most szólok: spoilerveszély! Az előkelő második helyre került az újragondolt Prey Typhonja, mely nem csak megjelenésében és képességeiben teljesen idegen, hanem motivációi és valódi céljai is ismeretlenek maradnak a játékban. Hogy miként kerültek ide, nem tudjuk meg, de a Földet sikeresen leigázzák, igaz erre bárki más is képes (lenne) a dobogós helyezettek közül.

Egyedszinten első ránézésre kevésbé fenyegetőnek tűnhetnek az Etheral-oknál vagy akár egy termetesebb Zergnél, mert nem rendelkeznek olyan hatalmas fizikai vagy pszichikai erővel (bár így is jutott nekik bőven). Akkor mégis miért kerültek előrébb a listán, kérdezitek? A válasz egyszerű: ha észrevétlenül elszaporodnak - amire igencsak nagy az esély, ismerve a Talos I históriáját - akkor bizony vége a dalnak, mert csak idő kérdése és megjelenik anyuci, hogy rendet rakjon.

top5-prey-typhon.jpg

1. Warhammer 40,000: Ork

A Warhammer jövőben játszódó felvonásában gyakorlatilag bármelyik nép képes lenne eltörölni a Földet, ha nem állna útjában egy fél galaxisnyi birodalom, de listánk tekintetében választásom mégis az Orkokra esett. Technológiailag ugyan elmaradottak akár napjaink emberiségével szemben is, de szívósságuk, brutális ravaszságuk (vagy ravasz brutalitásuk), és elképesztő létszámuk ezt bőségesen ellenpontozza. Föld eltörlése kipipálva.

Azonban a dobogó legmagasabb fokát egy ilyen erős mezőnyben meg is kell indokolni, melyet a Warhammer rajongók már biztos tudnak: egyetlen Ork, vagy akár kisebb Gretchin “testvérük” is garantálja egy bolygó végzetét. Tudniillik ugyanis a zöldbőrűek szó szerint gombamód spórákkal szaporodnak, melyek halálukkor szétszóródnak és a szelek szárnyán útra kelnek, hogy megalapozzák ökoszisztémájukat. Így gyakorlatilag kiirthatatlan, állandó veszélyt jelentenek nem csak egyetlen bolygóra, hanem idővel komplett naprendszerekre nézve is.

top5-wh40k-ork.jpg

Ez tehát az én TOP 5 legveszélyesebb idegen fajokat tömörítő listám, de mint mindig, úgy most is kíváncsiak vagyunk a tiétekre is!