Azt bizonyára sokak által ismert, hogy Kínában már van egy Ubisoft fejlesztőstúdió, a sanghaji team, mely ráadásul az anyacég második legnagyobb műhelye (jobbra szerény hajlékuk látható). Az új team élére ennek vezető producerét, Richard Tsao urat nevezték ki, aki amúgy igencsak veterán és rutinos figura, hiszen a Microsoftnál kezdte karrierjét, előbb programozóként és menedzserként (többek között az MSN első online számlázási rendszerét gondozta), majd producerként olyan címek piacra dobása volt a feladata, mint a Dungeon Siege és a Mech Warrior 4. Később a Crytek színeiben a Far Cry világra segítése és a Crysis előkészítése volt a feladata, innen igazolták le a franciák nem kevés pénzért, egyből a PS3-as GRAW2 pátyolgatására. Nos, most újabb kihívást kapott, még izgalmasabbat: egy ütőképes stúdió felállítása, melynek feladata a kezdetekben, míg meg nem erősödik, outsourcing (azaz a többi team munkájának segítése részfeladatok megoldásával) lesz, aztán amint eléri az ütőképes létszámot, jöhet az igazi munka: online játékok fejlesztése PC-re, konzolokra és kézikütyükre.
Ubisoft: a nagy falon belül
A világ második legnagyobb belsős fejlesztőcsapata 11 ország 15 stúdiójában; leányvállalat 22 országban; 3950 dolgozó, ebből 3200 a fejlesztésben. Értékesítés 50 országban, több mint 1000 címből álló portfólióval, olyan franchise-okkal, mint a Rayman (20 milliós eladás), a Tom Clancy címek (SC: 18 millió, R6: 16 millió, GR: 14 millió), vagy a PoP (10 millió), 650 millió eurós éves értékesítéssel. Európa 2., Észak-Amerika 5., a világ 4. számú független kiadója. Az 1986-ban alapított francia Ubisoft mérlege, számokban...
Azt bizonyára sokak által ismert, hogy Kínában már van egy Ubisoft fejlesztőstúdió, a sanghaji team, mely ráadásul az anyacég második legnagyobb műhelye (jobbra szerény hajlékuk látható). Az új team élére ennek vezető producerét, Richard Tsao urat nevezték ki, aki amúgy igencsak veterán és rutinos figura, hiszen a Microsoftnál kezdte karrierjét, előbb programozóként és menedzserként (többek között az MSN első online számlázási rendszerét gondozta), majd producerként olyan címek piacra dobása volt a feladata, mint a Dungeon Siege és a Mech Warrior 4. Később a Crytek színeiben a Far Cry világra segítése és a Crysis előkészítése volt a feladata, innen igazolták le a franciák nem kevés pénzért, egyből a PS3-as GRAW2 pátyolgatására. Nos, most újabb kihívást kapott, még izgalmasabbat: egy ütőképes stúdió felállítása, melynek feladata a kezdetekben, míg meg nem erősödik, outsourcing (azaz a többi team munkájának segítése részfeladatok megoldásával) lesz, aztán amint eléri az ütőképes létszámot, jöhet az igazi munka: online játékok fejlesztése PC-re, konzolokra és kézikütyükre.