Érdekes képet tett közzé a Eurogamer, mely egy Dead Space 3-as bemutató során született: a screenshoton egyértelmű nyoma van a mikrotranzakciós rendszer megjelenésének, méghozzá a kampányban. Ha szeretnénk felfejleszteni a fegyvereinket, de nincs elég cuccunk ehhez, akár valós pénzért is vehetünk alkatrészeket, melyeket a munkapadon összeeszkábálva erősebb, hatékonyabb szerszámot kapunk. Yara Khoury producer persze rögvest elmagyarázta, hogy is megy ez.

Valódi pénzért fejleszthetsz fegyvert a Dead Space 3-ban

A játék elején nem vehetünk meg mindent még valós dollárokért sem, az ugyanis felborítaná a játékmenetet, már-már egyenértékű volna a csalással. Egy ideig mindenképp el kell jutni a sztoriban (akár egyedül, akár kooperatív módban) ahhoz, hogy élhessünk a mikrotranzakció előnyeivel, ám ez sem jelenti azt, hogy rákényszerít minket a játék a vásárlásra. Sőt, az első végigjátszást követő New Game Plus játékmódban minden fejlesztést megszerezhetünk egy cent befizetése nélkül, pontosan úgy, ahogy az eddigi két részben láthattuk. Ez csak amolyan segítség a kevésbé ügyes (tehát pazarló) vagy türelmetlen játékosok kedvéért.

A Dead Space 3 demója egyébként ma vált elérhetővé Xbox Live-on és PlayStation Networkön --  nem, PC-s demó nincs, ne is kérdezzétek. Mindenesetre a konzolos változat rövidke próbaverzióját mi is végigjátszottuk, tapasztalatainkat az alant látható videóban összegeztük, vágatlanul, ösztönösen. A teljes játék február 8-án került boltokba PC-n, Xbox 360-on és PlayStation 3-on.