Sokan szeretik a Vampire: The Masquerade „testvér szerepjátékát”, a Werewolf: The Apocalypse-t. Utóbbihoz már készül is egy nagyobb lélegzetvételű akciójáték, a Werewolf: The Apocalypse – Earthblood, amire valószínűleg sokan várnak. Ugyanakkor egy kisebb produkció, egy vizuális novella is érkezik a témában, méghozzá a Different Tales jóvoltából. Ez a Werewolf: The Apocalypse – Heart of the Forest, aminek demóját volt lehetőségünk kipróbálni.

Az erdő lelke

A játék középpontjában egy amerikai lány, a 24 éves Maia Boroditch áll, akit rejtélyes rémálmok gyötörnek egy erdőről. Nagyapja meséi nyomán rájön, hogy ez az erdő Lengyelországban található, ahonnan apai nagyszülei származnak. Puszcza Białowieska az egyik utolsó érintetlen vidék Európában, ahol még ezeréves fák állnak. Maia pedig úgy dönt, hogy barátnőjével átruccan ide, és a végére jár álmainak és családja rejtélyes múltjának.

Ez a felütés, mi pedig egyből meg is csodálhatjuk Maia egyik absztrakt rémálmát. Eme prológus, majd az azt követő fejezet akár afféle tutorialnak is felfogható, ugyanis itt ismerkedhetünk meg a két legfontosabb tulajdonsággal, a Rage-dzsel és a Willpowerrel. Ezek értéke nemcsak azt befolyásolja, mit tehetünk, vagy éppen nem tehetünk meg, de hozzáférést biztosítanak a speciális párbeszédekhez is. Értéküket pedig a beszélgetésekkel és a cselekedeteinkkel növelhetjük, illetve csökkenthetjük.

Maia emellett néhány képességnek is birtokában van, úgymint Brave, Inspiring, Analytical, Spiritual és Cunning, amikkel szintén befolyásolhatjuk a cselekmény alakulását. Továbbá fontos meghatározó tényező Maia motivációja, amit szintén mi választhatunk ki. Lényegében ez adja meg a játék célját. A család múltját akarjuk felfedezni? A rémálmoknak szeretnénk véget vetni? Rajtunk áll, ahogy az is, hogy elérjük-e a kitűzött célt.

Mindez hatással van Maia jellemére, ami befolyásolja azt, hogyan viszonyul hozzá a többi ember. Lehetünk szkeptikusak a misztikumokkal kapcsolatban vagy mélyen spirituálisak. Olyanok, akik célorientáltan haladnak előre semmi mással sem törődve, de Maiából akár olyan karaktert is formálhatunk, aki képes megállni egy pillanatra, hogy élvezze egy érintetlen erdő szépségét. És mindez dinamikusan hat a többi szereplőre. Például a túravezetőt nagyon gyorsan elidegeníthetjük, ha Maia erőszakosan viselkedik, nem hisz a misztikumban, illetve önmagán kívül tojik mindenre.

Mindezen tényezőknek hála a demó második, de még a harmadik nekifutásra is újszerűen hatott, hiszen Maia személyisége más-más párbeszédeket eredményezett.

Stílusos látványvilág

A Heart of the Forest karakterközpontú, választásalapú történetvezetése nagyszerűen működött a demóban, de ugyanilyen kiemelkedő a látványvilág is. A stilizált életképek gyönyörűen vannak megfestve. A „valóság” képein sokszor felfedezhetőek rejtett motívumok, amik remekül megágyaznak a misztikus hangulatnak. Az álmok világa pedig kellően bizarr és kifordult ahhoz, hogy átérezzük azok rémséges mivoltát. A vizuális megvalósításhoz remekül passzolnak a különféle erdei hangok, ezeknek hála a játékos hamar bele tudja élni magát a történetbe.

A kérdés persze az, hogy mindez hogyan fog működni a teljes játékban. A demó meglehetősen rövid, kereken egy óra alatt végig lehet játszani, és éppen csak ízelítőt kapunk mindabból, ami még várhat ránk. Ám éppen ez a kevéske, de ízletes előétel mondatja velem azt, hogy érdemes lesz várnunk a főételre, amit a tervek szerint még idén meg is kapunk. Mert ha a fejlesztők mindazt fenn tudják tartani, amit a demóban megmutattak, akkor az év vége felé egy remek vizuális novellát kapunk.