Ezúttal nem csak a hősiességre, epikusságra gyúrtak rá a fejlesztők, hanem hihető, emberi oldalálról szeretnék bemutatni az új, meglepően kidolgozott karaktereket A fejlesztők természetesen meglátogatták a csaták helyszíneit és ez alapján készítették el a pályákat.  A lőfegyverek hangja, megjelenése és működése is a valódi fegyverek alapján készült, persze úgy, hogy közben ne váljon a szimulátorrá a program.

A kampány komor és a brutalitást sem mellőzni. A készítők célja az volt, hogy teljesen átélhető, hiteles módon mutassák be a világháború borzalmait, miközben a szórakoztatásról sem feledkeznek meg. A Sledgehammer Games tagjai személyesen kötődnek ehhez a projekthez, így a szívüket is beletették.

A karakterek mélysége, személyisége és háttértörténete is kidolgozottabb, mint az eddig Call of Duty epizódokban. A játék a hősei nem egy nemzetért vagy zászlóért küzdenek együtt hatalmas elhivatottsággal, hanem egymásért, a csatában összekovácsolódott testvériségért. A történet Ronald “Red” Daniels és csapata köré épül.

Európa legfontosabb második világháborús csatáit élhetjük át: az osztagunk történetét 1944-től 1945-ig követhetjük végig.  Harcolhatunk például Franciaországban és Belgiumba is. Küzdhetünk a győzelemért és az életünkért a hürtgen erdőben, de bejárhatjuk akár Normandia vérrel áztatott partajit is. A többjátékos mód megtartja a széria esszenciáját, de a közösségi élmény lesz a lényege. A kooperatív módban pedig megint nácikat irthatunk.