Ez persze nem teljesen igaz, hiszen a sorozat 18. epizódja teljesen új főszereplőt kínál a 15 éves Firis képében, mégis összeköti a játékokat Sophie személye, aki ebben az epizódban is hamar feltűnik. Firis Mistlud egy Ertona nevű, elszigetelt bányászkolóniában éli mindennapjait. A kislány különleges szerepet tölt be a közösség életében: meg tudja mondani, hogy mely ásványok, kövek azok, amelyeknek a kitermelése létfontosságú a túlélés érdekében. Azonban Firis nem boldog. Ő a külvilágba vágyik, a szabad ég alá, hogy éljen, tapasztaljon, de egy hatalmas kőajtó, ami mindig zárva van, megakadályozza ebben. Testvére, Liane a közösség kivételezett tagjaként, mint vadász, kimehet, így ő mesél Firisnek arról, hogy milyen a kinti világ. Ezzel csak még jobban feltüzeli a kislányt, aki a kolónia egyetlen olyan részén vigasztalódik, ahonnan látszik az ég kékje. Egy szép napon azonban berobban a kőajtó: feltűnik Sophie és Plachta, így gyorsan kiderül, hogy Firisnek nagy tehetsége van az alkímiához…

Elveszve a nagyvilágban

Innen pedig egyenes út vezet ahhoz, hogy Firis kiléphessen a szabadba, és megtapasztalja azt, ami eddig csak az álmaiban élt. A világ nemcsak Firist tölti el ámulattal, hanem a játékost is. Ugyanis az előző epizód olcsó hatású, elkülönített területeit – amiről morogtam is a Sophie-ról írt cikkben – lecserélték a fejlesztők egy valódi, nyitott világra. Ez a világ pedig hatalmas, talán a legnagyobb a sorozat történetében. A kislány azonban nem kóborolhat teljes szabadságban, ugyanis köti az idő. Igen, visszatér az időlimit: Firis elsődleges feladata, hogy 365 napon belül letegye a hivatalos alkimista vizsgát, különben visszakerül Ertonába, ahonnan soha többé nem szabadulhat. A küldetés végrehajtása azonban nem egyszerű, a kislánynak számos missziót kell teljesítenie, miközben nem feledkezhet meg arról, hogy minél többet gyakorolja választott mesterségét. Az alkímia azonban itt csak mellékszerepet tölt be. Az Atelier Firis igazából arról szól, hogy egy kezdetben gyerekesen viselkedő kislányból hogyan lesz érett, felnőtt hölgy, hogyan találja meg az útját, létének célját. Igen, először gyerekesen viselkedik. A történet elején Firis csak úgy odavágja szüleinek, hogy utálja őket, mert azok nem akarják kiengedni. Persze érzi, hogy rosszat tett, de utazásának megkezdése előtt nem kér tőlük bocsánatot. Annyit azért mond nekik, hogy elmegy.

A kérdés az, hogy ezt az utazást hogyan mutatja be a Gust. A válasz: nagyon is jól. A fejlesztők nemcsak egyszerűen fogták az Atelier Sophie legjobb elemeit, hogy azt egy friss történettel újra kiadják, hanem telepakolták ötletes megoldásokkal is. Mivel a világ felfedezése a lényeg, az alkimista készletet bárhol fel lehet állítani, ahol Firis tűzrakó-helyre lel. Az időjárás befolyásolja a térkép láthatóságát, a kislány által viselt ruhák pedig a játékmenetre is hatással lehetnek. És ez csak néhány példa. A megnövekedett terület azonban nehezebbé is tette az új részt, mert emiatt nem könnyű megtalálni az egyes helyszíneken azokat az alapanyagokat, amik az aktuális feladathoz kellenek. A feladatok pedig sorban jönnek, a városokban szinte egymás után kapja őket a leányzó, így sokkal többet is kell szaladgálni, mint a korábbi részekben. A Sophie-val ellentétben az ember már belefuthat olyan küldetésbe, ahol nem teljesen tiszta, hogy mit kell tenni, és az enciklopédia sem segít. Ilyenkor pedig szégyenszemre segítség után kell nézni. De ha ezen túljut a játékos, és segít Firisnek elérni a célját, méghozzá határidőn belül, az igazán felemelő érzést ad. Azért, mert nemcsak Firis vizsgázik le, de a játékos is, azáltal, hogy elmondja, mennyire tanulta meg az alkímiát.

Ismeretlen ismerős

Az Atelier Firis karaktereit ugyanaz a két művész alkotta meg, akik az előző részért is feleltek. A látvány ezúttal is remek, minden illeszkedik a már ismert és megszeretett világba. És bár az Atelier Firis: The Alchemist and the Mysterious Journey AAA kategóriás árat kapott, megvétele mindenképpen ajánlott, mert mindenben többet nyújt a Sophie-nál. Ha szeretted az előző részt, ezt imádni fogod!