Blasphemous 2

Blasphemous 2 teszt – Ne Soul(j) szám, nem fáj fejem?

Várakozásunkat felülmúló művészeti formával tért vissza a spanyol The Game Kitchen metroidvania soulslike játéka, ami lényegében ugyanaz, mégis más.

Az indie játékfejlesztők mindig is arról voltak híresek, hogy merész koncepciókkal és egyedi művészi világokkal rukkolnak elő. Ezen irányvonalat folytatva a The Game Kitchen nevű spanyol kis stúdió 4 éve olyan alkotással lepte meg az ipart és a gamereket, ami két igen közkedvelt műfajt boronált egybe, méghozzá egy nagyon egyedi koncepció mellett. A Blasphemous első része már a megjelenésekor is sokak figyelmét felkeltette lenyűgöző vizuális stílusával és sötét, atmoszférikus világával, ami mélyen gyökerezett a spanyol folklórban és vallásos világban. A később beharangozott második rész pedig ígéretes folytatásnak tűnt, mely még mélyebben elmerülhet a sorozat sajátos univerzumában. Hogy végül tényleg mélyebb és jobb lett a második rész? A cikk végére kiderül!

Látványban nagy

A Blasphemous 2 fő erőssége az első rész vizuális stílusának megőrzése és továbbfejlesztése. A játék továbbra is a kézzel rajzolt, sötét és groteszk művészi megközelítést követi, ami hozzájárul világa egyedi atmoszférájához. A vallási és mitológiai motívumok ezúttal is jelen vannak, sőt talán még hangsúlyosabbak, mint az előzményben, így a játékosoknak lehetőségük van mélyebben belemerülni a világ rejtélyeibe és hátterébe. Ha a Bayonetta angyalkáitól kiakadtál, itt is ér majd nem kevés inger, ami a különböző lényeken és NPC-ken keresztül érkezik, legyen szó egy vallásos ihletettségű kompozícióról vagy éppen valami őrületes és elvont, nagyon brutális lényről. Ráadásul nemcsak az elképesztően látványos pixel art külső az, ami a vizualitásért alapvetően felelős, hanem az igényes, abszolút rajzfilmszerű átvezetők is sokat tesznek a végeredményért, egyben pedig megkoronázzák ezt a vizuális stílust, amit a The Game Kitchen képvisel.

Új, mégis a régi

2019-ben, a The Last Door utáni Blasphemous-ról drag már sok jót és szépet mondott, mint a metroidvania zsáner nagy rajongója, és a mondandója bizony 90%-ban a folytatásra is igaz. Ezúttal is a Vezeklő (The Penitent One) a főhős, aki ott folytatja útját, ahol az eredeti játék ingyenes Wounds of Eventide DLC-jével befejezte. Egy különös új földön ébredve, és végső nyughelyéről elmozdítva, a Vezeklő ismét az élet, a halál és a feltámadás végtelen körforgásába kerül, és nincs más választása, mint felfedezni ezt a veszélyes új világot, és felfedni rég elfeledett titkait. Persze, ahogyan mindig, ezúttal is groteszk ellenfelek hordái állnak az útjába, akik a Vezeklő által hozott végső ítéletre várnak, a sötétségben pedig óriási, eltorzult és elképzelhetetlenül borzalmas bossok leselkednek rá, azon dolgozva, hogy karaktered ismét elölről kezdje küldetését. Újra és újra…

A játékmenet terén azonban számos újítás és fejlesztés történt. A harcrendszer dinamikusabbá vált, újabb fegyverek, képességek és harci mozdulatok kerültek bevezetésre. A játékosoknak lehetőségük van némileg testreszabni karakterüket, valamint kiválaszthatják a legmegfelelőbb stratégiákat a különféle ellenfelek és bossok elleni küzdelmek során. Emellett az első rész erősségeit is megőrizte a játék, vagyis a metroidvania-stílusú felfedezés, a rejtett helyszínek és a fejtörők mind megmaradtak, emiatt bőven lehet keresgélni a rejtett utajat, átjárókat és kincseket. Narratíva terén azonban a The Game Kitchen újabb mélységekbe merült. Az első részben bemutatott történeti szálakat továbbgondolja és bővíti a csapat, újabb karakterekkel és eseményekkel gazdagítva a világot. A játékosok emiatt izgalmas és meghökkentő fordulatokra számíthatnak, miközben felfedezik a Blasphemous világának mélységeit.

Mint minden várva várt folytatás esetében, a Blasphemous 2 is magával hozta a kérdést: vajon sikerül-e felülmúlnia az elődjét? Összességében a Blasphemous 2 egy remek folytatás, mely a már ismert erősségeket továbbfejleszti és új dimenziókat ad a sorozat világához. A lenyűgöző vizuális stílus, a mély történet és a fejlett játékmenet együtt alkotják azt a művészi élményt, amire a játékosok régóta várnak. Talán valamivel könnyebb is, mint elődje, bár erre nem mernék megesküdni, mert mintha berozsdásodtak volna a reflexeim, mindenesetre az biztos, hogy a varázslatokkal, fejlesztésekkel és némi odafigyeléssel szinte minden kihíváson túljuthatunk, ha van bennünk kitartás. A Blasphemous rajongói pedig eleve nagy izgalommal várták már a megjelenést, hogy végre újra belevethessék magukat ebbe a sötét és lenyűgöző világba, így ezúttal is blaszfémia lenne bármi személyes bénázást felróni a játéknak, ami ugyanolyan jó, mint elődje, sőt testreszabásának és fejlesztett látványának hála még jobb is annál.