Rengeteg tanulnivaló, teljesítési kényszer, görény osztálytársak, egy-két direkt genyózó tanár, ingázás és mindez megfejelve esetleg egy durva diákhitellel. A gondtalan diákévek inkább illúzió, mintsem a valóság, de a Shin Mikado Akadémia hallgatói valószínűleg még ezeket a problémákat is boldogan a keblükre ölelnék, ha cserébe kiszabadulhatnának a rémálomból, amibe váratlanul belecsöppentek.

De nehéz az iskolatáska

Egy nap ugyanis egy furcsa burok vonja körbe az iskolát, ami nemcsak a külvilágtól zárja el teljesen, de őrületet terjesztő köddel is ellepi termeit. A káosz és zűrzavar közepette – különleges képességekért cserébe – démonokkal lepaktált egyének lépnek elő, hogy saját eltorzult vágyaiktól vezérelve uralmuk alá hajtsák társaikat, kivetítsék rájuk fájdalmukat, vagy épp bosszúhadjáratuk részeként egyenként lemészárolják őket. A Shin Mikado Akadémia másodéveseként szinte a semmiből csöppenünk az események sűrűjébe, hogy aztán egy démonnal lepaktálva magunk is különleges erőket szerezzünk, azonban az ezzel való visszaélés helyett inkább a többi Pactbearer nyomába eredünk, hogy kisöpörjük a folyosókról a tébolyító ködöt.

A Monark látványa kissé vegyes, de összességében pozitív képet fest a játékról. Sajátos, alapvetően jól eltalált, a szokványos iskolai környezetet és a túlvilági elemeket összemosó stílusa egész kellemesen mutat. A rajzolt karakterek és elemek különösen gyönyörűek, ahogy az átvezetők látványára sem sok panaszunk lehet, azt leszámítva, hogy érthetetlen módon szinte minden alkalommal durván szaggatnak. Maga a játékmenet is egész korrekt, bár nem váltja meg a világot, helyszínek tekintetében viszont az iskolában és a túlvilágon is elég sok az ismétlődő, visszatérő elem.

Modern fricskaként okostelefonunk elengedhetetlen kelléke küldetésünknek, ugyanis ezen keresztül csatlakozhatunk a túlvilághoz. No meg persze ez szolgál kvázi főmenüként is, ahol menthetünk, menedzselhetjük karaktereink és felszereléseink, gyorsutazhatunk, átolvashatjuk a felszedett jegyzeteket és egyebek. A hét főbűnt megtestesítő, Monark néven ismert démonok az emberek egójából táplálkoznak, és ők felelősek az őrületet okozó ködért, valamint az iskolát körülvevő erőtérért is. Feladatunk tehát a megkötött szövetségeik megtörése, amihez a rövid verzió szerint csupán az emberi szövetségesük elveit megtestesítő, Ideal névre hallgató, hatalmas kristályokat kell megsemmisíteni.

Ezek eléréséhez azonban előbb minden esetben meg kell találnunk a megfelelő telefonos csatlakozási pontot. Ehhez persze hosszú út vezet az akadémia folyosóinak bebarangolásától kezdve a fejtörők megoldásán át egészen az ellenfelek leküzdéséig. A meg nem tisztított szinteket egyébként érdemes mindig a „riasztó” kiiktatásával kezdeni, amit ha elmulasztunk, akkor telefonunk egy idő után folyamatosan csörögni fog, ezzel felhergelve a közelünkben megforduló tébolyult diákokat. Ha pedig felvesszük, akkor egy rendkívül erős ellenféllel kerülünk szembe. A felszedhető jegyzetek között viszont találhatunk telefonszámokat is, amiket bepötyögve különleges pályákat nyithatunk meg, melyek teljesítésével fejlesztésre használható plusz lelkeket szerezhetünk.

Kész agyrém

Mindezek során fontos tényező mad-szintünk, ami a ködben közlekedve folyamatosan, csaták során pedig különleges képességeink költségének függvényében nő, de szerencsére a sulidokihoz ellátogatva, vagy a tőle kapott pirulákból bekapva gyorsan csökkenthetjük. Ha azonban a számláló eléri a 100%-ot, a folyosókon csoszogó, örült dolgokat suttogó diákokhoz hasonlóan teljesen megőrülünk, ezt követően pedig a lábadozóban térünk magunkhoz.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

A körökre osztott összecsapások során, kicsit a Phantom Thieves csapatához hasonlóan, a túlvilágon különleges Imagigear kosztümöket öltünk magunkra, fémcsontvázszerű ellenlábasainkkal szemben. A harcban persze szerencsére nem vagyunk egyedül, a kalandjaink során megismert új szövetségesek mellett ugyanis ellenfeleinkhez hasonló bábokat is csatába hívhatunk, melyeket aztán kedvünkre fejleszthetünk az új képességekkel és alkatrészekkel. Az iskola területén barangolva újabb bábokat is feloldhatunk, amennyiben kapcsolódó státuszaink megütik a kellő szintet. Utóbbiak kapcsán érdemes gyakran elbeszélgetnünk a diákokkal is, ugyanis érdekes, válaszadós minijátékokon keresztül is növelhetjük pontjainkat.

A Monark koncepcióját tekintve egy igazán érdekes alkotás. Bár az iskolai helyszín és téma nem kifejezetten újdonság, azért egész érdekes történeteket vonultat fel a személyes tragédiáiktól tetteik ellenére emberinek érződő gonoszokkal. Relatíve egyszerű harcrendszerével, frappáns fejtörőivel és mad-szintünk állandó figyelésével egy igazán különleges elegyet alkot. Erényeit azonban kicsit beárnyékolják apróbb technikai bakijai és néhol átgondolatlan megoldásai, mint például a térképen való nehézkes navigáció, de ismétlődő helyszínei mellett idővel összecsapásai is ellaposodhatnak. Mindent összevetve viszont így is egy egész egyedi kis alkotás, ami ugyan nem ér, mondjuk, egy Persona 5 nyomába, de a JRPG-rajongóknak mindenképp megéri felírni a listájukra.