Legutoljára a kellően hátborzongató és amúgy is kellemes meglepetésként számon tartott Maid of Sker kapcsán örvendeztem a Wales Interactive-ról, miszerint, bár a stúdió fejlesztői és a hozzájuk csapódott csapatok többnyire interaktív filmekben utaznak, pont a Maid of Sker példája bizonyítja, hogy egészen komplex horrorjátékot is össze tudnak rakni, ha akarnak. Azóta egy kicsit visszakanyarodtak a filmes vonalhoz (Gamer Girl, Five Dates), és a Night Book is ezt a műfajt képviseli. De lássuk, vajon ezúttal mivel lepett meg bennünket a walesi kiadó!

Egy operációs rendszerbe történő bejelentkezéssel nyitunk, és lényegében alig fogunk elmozdulni a virtuális asztalról, vagyis a játék legnagyobb része a Keresés és Unfriended: Dark Web filmekhez hasonlóan egy „computer screen film”. Videójátékos fronton is láthattunk már ilyet, elég, ha csak a SIMULACRA valamelyik részére gondolunk. Az ötlet nem újdonság ugyan, de kellően meg tudja alapozni a hangulatot és a beleélést.

Trollkodik a démon

Főszereplőnk az állapotos Loralyn (Julie Dray – Avenue 5), aki home officeban dolgozik, méghozzá angol-francia tolmácsként. Éppen éjszakás műszakját kezdené meg, amikor egyébként is furcsán viselkedő apja még különösebb dolgokat produkál a szobájában: magában kezd el beszélni, fel-alá járkál, és arra kéri lányát, hogy zárja be őt éjszakára. Az egésznek valamiféle furcsa köze van egy szigethez, ahol az apa korábban dolgozott (és ahol Loralyn a gyerekkora egy részét töltötte), és ez ugyanaz a sziget, ahol jelenleg a nő férje egy építési projektet készül tető alá hozni. A gond csak az, hogy a sziget több forrás szerint is el van átkozva, és mikor az egyik esti live-beszélgetés során előkerül egy ősi nyelven írott könyv, valami olyasmi szabadul el a lakásban, ami halált és pusztulást hoz magával.

A Night Book egy interaktív film, és elsőre nagyjából egy, esetleg másfél óra alatt végig lehet menni rajta. 15 befejezése van, ezért érdemes újra és újra nekifutni, hogy minden jelenetet biztosan láthassunk, hiszen így áll végül össze a teljes sztori. Szerencsére a már látott részeket egyetlen gombnyomással átugorhatjuk, ami jócskán növeli az újrajátszhatóság értékét. Bizonyos jeleneteknél időre kell döntenünk két választási lehetőség közül, és a „butterfly effect” itt is működik, azaz döntéseinknek bizony következményei vannak (sok esetben valamikor később). Elvétve dokumentumokat és emaileket is olvasgathatunk, de a SIMULACRA-val ellentétben itt egyáltalán nincs lehetőségünk interakcióba lépni számítógépünkkel. Mindent Loralyn csinál, mi pedig csak adott helyzetekben dönthetünk erről-arról.

Log Out

Egy olyan pont van, ahol kétfelé ágazik a történet, mégpedig az esti műszakos hívásnál. Itt eldönthetjük, hogy egy régi ismerősünknek segítünk tolmácsolni az édesanyjával, vagy karrierista nőként inkább egy üzleti megbeszélésen veszünk részt. Mindkét esetben előkerül a már említett ősi könyv, csak más-más jelenetek és szereplők által. Bár maga a sztori nekem bejött, és érdekesnek találtam (a fater színészi játékát pedig különösen viccesnek!), azért egy kicsit több interakciót el tudtam volna viselni. Például, ha már adott egy teljes desktop előttünk, akkor jó lett volna legalább Loralyn levelezését elolvasni, vagy régebbi képeket találni a szigeten töltött napjairól, de ezek sajnos mind kimaradtak.

Könnyed kis thriller lett a Night Book, ami a több befejezése miatt lehet csalogató azok számára, akik kedvelik az interaktív filmeket. Megijedni nem igazán lehet tőle, de a maga műfaján belül egy teljesen korrekt, élvezetes darab, ami lazán elfér a könyvtárban a többi Wales Interactive program mellett. Viszont erősen bízom benne, hogy a srácok boszorkánykonyhájában már készült egy Maid of Sker kaliberű új horrorjáték (oké, egy folytatással is beérem!), mert láthatóan otthonosan mozognak ebben a stílusban is.