Kevés olyan nemzeti kincs van, mint a Mobile Suit Gundam, amely 1979-es bemutatkozása óta a nemzetközi piac annyi szegmensébe ette bele magát, hogy azt még felsorolni is hosszú lenne, nem mellesleg pedig hazájában még hatalmas szobrokkal is képviselteti magát. Modellek, rajzfilmek, mangák és sok más produkció képében találkozhattunk már a franchise-zal, no és persze videójátékként is. Játékból az utóbbi években inkább az online multiplayerek és a stratégiák vonala erősödött, ezért is vált kimondottan izgalmassá az SD Gundam Battle Alliance, amely egy JRPG keretei közé engedi be a közkedvelt karaktereket. És idővonalakat.  

Cuki robotok

Címéből adódóan az SD Gundam Battle Alliance az 1980-as években megjelent SD-vonalra épít, mely a Gundam mechákat (és karaktereket) szuper deformált és antropomorf stílusban jeleníti meg. A történet a G: Univerzumban játszódik, egy olyan világban, ahol a Gundam-kánon úgy és olyan formában változik és csavarodik, ahogyan azt senki sem tudja megjósolni. A játékos pedig, hogy kijavítsa ennek a világnak az egyre torzuló történelmét, egy három egységből álló osztagot vezet, amely a Gundam-franchise minden részéből származó Mobile Suitokból és pilótákból áll – nos, ez a címben is jelzett harci szövetség.

Az SD Gundam Battle Alliance összesen közel 30 szériából táplálkozik, így a Mobile Suit Gundamtől annak variációin át egészen a After War Gundam X-ig és Reconguista in G-ig, ami értelemszerűen számtalan lehetséges összecsapást és találkozást vet fel, miközben anomáliákon keresztül kerülnek a karakterek újabb és újabb csatákba. Ezek a csaták pedig úgy zajlanak, mint egy akció-JRPG esetében, avagy az éppen elérhető missziókat és társakat kiválasztva a játékos megindul a küldetésre, majd igazából szétcsap mindenkit, aki akadályozza a cél elérésében. A közelharci támadások mellett elérhető alap távolsági és lassan újratöltődő nehéz távolsági fegyver, így minden formában megvédhetjük magunkat, miközben kombók és speciális csapások is rendelkezésre állnak. Akár MI partnerekkel, akár más játékosokkal haladunk, egymást segítve kell túlélni az összecsapásokat, amik alatt, ha szerencsénk van, elesett bajtársainkat is feléleszthetjük, vagy éppen ők is életet verhetnek belénk.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

Már ha képesek (vagyunk) rá. Ugyanis, és ez főleg a főellenfeleknél tapasztalható, egy-egy támadó nagyon rá tud állni az emberre (vagy robotra), és akkor aztán hiába is próbálunk mással foglalkozni a védekezésen-támadáson túl. Avagy kihívás azért akad a játékban, vannak extrémebb/szemetebb ellenfelek, főleg a boss-felhozatalban, noha inkább az OP támadásokkal, semmint a komolyabb taktikával, aminél néha szerencse is kell a túléléshez. Egyébként pedig gyűjthetünk krediteket, beépíthető modokat, fejleszthetjük a robotokat (miközben rengeteg újat nyitunk/szerzünk meg) és a többi. Minden a lehető legátlagosabb. 

Lett volna mit kihozni belőle

Annyira adja magát egy minőségi videójáték a témából. Az összeérő univerzumok és a JRPG-s alap egy igazi kasszasikert és rajongói kedvencet is eredményezhetett volna, amit mindenki feltehet a toplistájára, akár még úgy is, hogy nincs annyira otthon a franchise különböző idővonalaiban. Látványos átvezetők, hatalmas csaták mindenféle karaktert bevetve, igényes összképpel. Nos, ebből szinte semmit nem kaptunk meg. Az átvezetők általában elnyomkodós szövegelések, lényegében állóképekkel, az összecsapások monotonok és nem sok fantáziával bírnak, miközben az audiovizuális megjelenítés is inkább az előző generáció elejét idézi. Emellett a multi sem remekel, mert van, amikor órákig csak pörög a kereső, máskor meg egy pillanat alatt kiesel az adott lobbiból. Aki rajongó, az így is élvezni fogja, megtalálja benne a maga számításait az összetolt szériáknak köszönhetően, de ennél ez a brand sokkal többre hivatott és képes. El kéne felejteni, hogy a kiadó úgy lovagolja meg a témát, hogy minimálisan tesz csak bele, mert "jó lesz az a fanoknak", és itt lenne az ideje komolyabban venni ezt a videójátékos vonalat, hogy végül, ha nem is a Battle Alliance, de egy későbbi felvonás úgy emelkedjen ki a videójátékos feldolgozások közül, mint Fukuoka egén a várost és lakosait védelmező Nu Gundam.