A NGB a 2017-es Versus crossoveréhez képest a Gunpla-világot részesíti előnyben, méghozzá immáron negyedik alkalommal, csak éppen idén modern formában, az Unreal Engine 4 áldásos tevékenykedése mellett. Nem kizárólag PS4-en, hanem bizony PC-n is, ami a legnagyobb különlegessége ennek a címnek.

Hogy mi az a Gunpla? Azokat a modelleket hívják így, amik a Gundam franchise-ból születtek, és amikből millió és egy kapható Japánban, sőt emlékeim szerint 2000 környékén tonnaszám árultuk egy háromszámos birodalom akkori üzleteiben is. Nem mellesleg festegethető mütyürökről van szó, avagy a fanok a rajzfilmek és képregények alapján, vagy éppen saját ízlésük szerint színezhetik ki a csökkentett méretű robotokat. A Breaker legújabb epizódja is ezt a kreativitást és rajongást használja ki, elvégre a történetben főszerepet kapott fiatalok a saját Gunpla-seregekkel vívják csatáikat, a játékos pedig teljes szabadságot kap abban, hogy kénye és kedve szerint állítsa össze a saját karakterét, karaktereit.

A harcmezőn

A sztoriban nagyon nem is érdemes többet keresni, elvégre a visual novelre emlékeztető átvezetők igen feleslegesek, a lényeg a harcokban, az építgetésben és festegetésben van. A sztoriban haladva 3v3 meccseken kell lezúzni az ellenséges csapatot, de tulajdonképpen nem is az opponensek eliminálása a fontos, hanem a kapott missziók teljesítése a pontokért. A képernyő jobbján rendre questek tűnnek fel, avagy nyissunk meg x számú konténert, szabdaljunk szét 20 normál ellenfelet, gyűjtsünk be valami kiemelt fontosságú alkatrészt, zúzzuk le az égen repkedő óriási gépezetet. Ezek teljesítéséért kapják a csapatok a pontokat, aztán amikor lejár a pályára szánt idő, az nyer, aki jobban áll.

De vesszünk el kicsit a részletekben. Az általában több részre vagdosott térképeken kis konténerek sorakoznak, azokat szétverve kártyák szippanthatók be, amikkel gyorsan fejlődnek a robotok – ezek a szintlépések csak az adott fejezetre érvényesek, a következőnél az egészet újra kell kezdeni. A levert ellenség szintén potyogtat ilyen fejlesztési lapokat, de emellett különféle alkatrészek is hullanak a testükből. A felszedett apróságokat aztán instant be lehet üzemelni, így jobb fegyverre vagy új páncélra szert téve, de egy központi tárolón keresztül le is lehet adni a raktárba, illetve a misszió végén automatikusan oda kerül minden, ami éppen a karakternél van – de ezeket el is lehet veszíteni.

A lényeg pedig az, hogy a harcok során szerzett összetevőkből mit alkotsz. Mindig szeretted volna kipróbálni, hogy egy Aegis Gundam speciális kialakítású lábához passzintva hogy nézne ki a masszív felépítésű Johnny Ridden’s Gelgoog Cannon, amit egy Freedom Gundam szárnya díszít? Nos, kipróbálhatod, minden apróságot összevissza pakolhatsz, majd kedved szerint festegetheted az egészet, hogy végül különféle pózokban, eltérő hátterek előtt fotózd a kis kedvenced. Ja, meg persze megmutasd országnak, világnak.

Offline móka, online gyötrelem 

Mert persze online is harcolhatsz, már ha működnek a szerverek. A csapatépítés és -keresés 5-10 perc alatt még talán összejön, ha a rendszer nem dobja szét azt a kemény hat embert, de a csak nevében Quick Match négy nap alatt egyszer sem indult el. Pedig a netes hentelés is jó móka, elvégre a NGB alapvetően jól működik, sőt még szép is a játékboltban, az irodában, a sivatagban vagy akár az űrben akciózva. A látvány kellemes, a harc jó, bár néha kicsit nehézkes, a változatosságra pedig nem lehet panasz. Külső nézetes akciójátékként a rajongóknak ez is ajánlott, bár a fejenként egy-két órás, több szálra bontott kampány után a problémákkal küszködő multi nem igazán éri meg a teljes árat. Reméljük, a PC-s változat már gördülékenyebben startol el.