Az Agent című játékot 2009-ben jelentették be. 2013-ban és 2014-ben még életjelet adott magáról a projekt, 2015-ben pedig képek is kiszivárogtak belőle. 2018-ban aztán már nem jegyeztették be a márkanevet, 2021-ben pedig törölték a játék weboldalát, így biztossá vált, hogy már sosem fog napvilágot látni a Rockstar North alkotása. Most Dan Houser, a Rockstar egyik társalapítója nyilatkozott a döntés okairól.

Houser elmondása szerint körülbelül öt különböző verziót készítettek az Agentből, de egyik sem "állt össze". Szerinte az a probléma, hogy a kémtörténetek filmként remekül működnek, de videojátékként - különösen nyílt világú felépítéssel - nehéz visszaadni azt a feszült, küldetésközpontú élményt.

"Az, ami ezeket a történeteket filmként naggyá teszi, nem működik videojátékként" - fogalmazott Houser. Kiemelte, hogy egy kémnek gyakran időre kell dolgoznia, ami nem passzol azzal a műfajjal, ahol a játékos szabadon barangolhat, felfedezhet és lazán végezhet feladatokat (ezt a látszólagos ellentmondást a The Blood of Dawnwalker fejlesztői mintha feloldották volna, de sebaj). Houser szerint kérdéses, hogy egyáltalán lehetséges-e jó nyílt világú kémjátékot csinálni.

Száz szónak is egy a vége: végre kiderült, hogy az Agent elkaszálása nem feltétlenül technikai vagy üzleti okok miatt történt meg, hanem a kreatív koncepció bukott meg anno. Kár érte, kiváló ügynök lehetett volna...

Borítókép forrása: Leonard.ai