A City Interactive neve valószínűleg ismerősen cseng mindenkinek, aki a 2000-es évek elején olcsóbb játékok vásárlására adta a fejét (ha mégsem, ebben a cikkünkben összefoglaltuk nektek a legendás stúdió teljes történelmét, megalakulásától a modern időkig). A lengyel csapat termékei ugyanis valósággal elárasztották a budget kategóriát, és bár többségükért maximum párezer forintot kellett fizetni, nagyon alacsony minőségük miatt sokszor ezt az összeget sem érték meg.

A stúdió azonban 2010 környékén üzleti stratégiát váltott, és a sok gagyi játék helyett inkább kevesebb, de minőségibb címeket kezdett fejleszteni. Ebből a döntésükből született meg végül a Sniper Ghost Warrior-széria, ami a harmadik rész fiaskóját leszámítva mind a játékosok, mind a kritikusok között korrekt megbecsülésnek örvend. Nemrég pedig befutott ennek a sorozatnak a legújabb felvonása, a Sniper Ghost Warrior Contracts 2, ami egy meglepően szórakoztató program lett, és egyáltalán nemcsak a bűnös élvezet kategóriában.

ss331bb5c4939b408d53423497cc8f74eb09d9523a1920x1080.jpg

Az olcsó olajért semmi sem nagy ár

A játék főszereplője ezúttal is Raven, a tökéletes orgyilkos, akit már a Contracts-alsorozat 2019-es első részében is irányíthattunk, a helyszín azonban Szibéria helyett most a fiktív, közel-keleti Kuamar. Ennek az országnak a lakói már hosszú évtizedek óta egy véreskezű diktátor uralma alatt nyögnek, ami önmagában még nem zavarja megbízóinkat, mikor azonban a fenti diktátor katonai akciói háborúval és így az olajárak növekedésével kezdenek fenyegetni, akkor már csak beküldenek minket, hogy néhány bravúros távolságról leadott lövéssel tegyünk rendet a helyi hadurak fejében.

Küldetésünk során összesen öt, viszonylag nagy és nyitott pályát járhatunk be, melyek között akad a kiszáradt sivatagtól kezdve a fenyőkkel borított hegyvidékig minden. És bár a térképek száma elsőre soványnak tűnhet, azért érdemes hozzátenni, hogy minden misszió során több célpontunk is van, a nyitott területek miatt pedig az egyes megbízásokat többféleképpen is megoldhatjuk. Emellett gyűjthetünk különböző apróságokat, valamint fegyvereinket és karakterünket is fejleszthetjük, épp ezért a program kampánya meglepően tartalmas a kevés térkép ellenére is.

A távolságot, mint üveggolyót, megkapod

Játékmenetét tekintve a Sniper Ghost Warrior Contracts 2 nem sokat változott 2019-es, közvetlen elődjéhez képest, avagy a hangsúly itt is a lopakodáson van, ezt pedig néha megszakítja egy-egy tűpontos lövés, amit jellemzően hatalmas távolságokról adunk le a célpontokra. Ez az egyszerű, de betonbiztos recept pedig elég jól működik. A lopakodós részeknél az ember pulzusa sokszor az egekben van, miközben egy bokorban lapulva várja az őrjáratozó katonák elvonulását, az pedig, amikor több ezer méterről sikerül beakasztani egy fejlövést, egyszerűen csak a világ legjobb érzése.

Külön dicséret illeti a fejlesztőket, amiért érezhetően próbáltak az első Contracts hibáin javítani. Az egyes animációk például ezúttal már sokkal szebbek, sokkal gördülékenyebbek, mint az előző játékban, ahogy Raven mozgása is sokat finomodott. Hogy mást ne mondjunk, ezúttal már sokkal kevésbé szeret fennakadni minden random tereptárgyban, ami valóságos áldásnak mondható. Egyedül azt sajnáljuk, hogy továbbra is csak a „kijelölt” meredélyeket tudjuk megmászni, ez ugyanis helyenként elég durván visszavágja az amúgy kellően nagy pályák szabadság faktorát.

Illetve, ha már a pályáknál tartunk, érdemes megjegyezni, hogy a fejlesztők szemmel láthatóan elég sok modellt vettek át a Contracts-alszéria első részéből. Az igazán sasszeműek komplett épület komplexumokat is kiszúrhatnak az előző játékból, így pedig néha az az érzésünk támadhat, hogy Kuamar helyett még mindig Szibériában vagyunk, ahol a havat valamiért homokra cserélték az illetékesek.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

Vakok és süketek országa

A korábbi részek modelljeinek nagyfokú újrahasznosítása végső soron inkább csak bosszantó, semmint igazán húsbavágó probléma, ami fölött azonban már semmiképp sem lehet szemet hunyni, az ellenfeleink viselkedése. Kuamar katonáinak ugyanis két állapotuk van: az egyikben milliméterre pontosan meg tudják határozni a helyzetünket, akkor is, ha a pálya másik végén lapulunk egy bokorban, a másikban pedig azt se veszik észre, ha tőlük pár méterre kivallatjuk majd megkéseljük a haverjukat.

Ez a fajta következetlenség pedig eléggé rányomja a bélyegét a lopakodós szakaszokra, az ember ugyanis sosem tudhatja, hogy egy-egy hangtompítós pisztollyal leadott lövés mikor fogja a teljes helyőrséget a nyakába szabadítani. És mivel a hagyományos harc meglehetősen körülményes (amivel önmagában nincs is gond, hiszen ez mégiscsak egy mesterlövészes játék, nem pedig egy CoD), a legtöbb ilyen riadó után tölthetjük is be a legutóbbi mentésünket, ami hosszútávon azért minimum kicsit frusztráló.

Mesterlövésznek áll a világ

Azonban a Sniper Ghost Warrior Contracts 2 még a fenti hiányosságok ellenére egy kifejezetten jópofa és szórakoztató játék. A pályák kellően nagyok és változatosak, a játékmenet csak egy egészen kicsit döcögős, az pedig, amikor lehetetlen távolságokból is sikerül leadnunk egy tökéletes fejlövést, hogy aztán lassítva nézhessük meg, ahogy a golyó szétszedi célpontunk koponyáját, egyszerűen csodálatos érzés. Épp ezért, ha valakinek bejöttek az előző részek, vagy egyszerűen csak szeret nagyon messziről, nagyon pontosan lövöldözni, feltétlen vessen egy pillantást a CI Games új alkotására, nem fogja megbánni.