Serious Sam: Siberian Mayhem teszt – Oroszországból, szeretettel
Ha magyar alcímet kéne adnom a Siberian Mayhem helyett, ez lenne: Serious Sam Szibériába száguld, számtalan szíriuszi szörnyet szétlőni.
Ha magyar alcímet kéne adnom a Siberian Mayhem helyett, ez lenne: Serious Sam Szibériába száguld, számtalan szíriuszi szörnyet szétlőni.
Serious Sam immáron negyedjére indul megmenteni a világot, útját ezúttal is idegenek hulláinak ezrei szegélyezik. Jobbára darabokban.
A Serious Sam új változatainak mecénásából az egyik leggazdagabb, legfurcsább termékpalettával rendelkező kiadójává válni nem egyszerű mutatvány, de a Devolver Digital idén is megmutatta, hogy nem lehetetlen kivitelezni – főleg, ha madarak is támogatják az embert.
Zombikkal, Serious Sam-i mennyiségben érkező ellenfelekkel, Counter-Strike szagú kommandós bevetésekkel, vagy épp blőd poénokkal bármilyen akciójátékot el lehet adni. Tudták ezt a Yingpei szakijai is, a Hazard Opsba így a fentiek mindegyikét belenyomták.
Sam Stone röhögve és több száz hektoliternyi vérrel-belsőséggel hozta azt, amit Duke Nukemnek legutóbb nagyon nem sikerült: a Serious Sam saga legújabb darabja ugyanis hibái ellenére is igen élvezetes retrohentelés lett.
December elejére megérkezett a Serious Sam című, immáron nyolcéves játék feltupírozott remake változata, amivel olyan érzés volt játszani, mintha időgépbe ültünk volna.
A Croteam talán nem cseng ismerősen a Guru olvasóinak fülében, ami nem csoda, hiszen nem sok játékot fejlesztettek létezésük óta. Sőt, hogy pontosabban fogalmazzak, csak egyetlen játéksorozatot fejlesztettek. De mégis, cikkünk alanya képes volt olyan sikert elérni, ami, ha nem is nemzetközi, de regionális ismertséget mindenképpen szerzett a kis csapatnak, hiszen több helyen az év fejlesztői lettek, sőt egyszer a Game of the Year díjat is megszerezték azzal a bizonyos játékkal, melynek neve Serious Sam.
Az orosz fejlesztői bázissal és New Yersey-i központtal felálló Saber Int. a Will Rockkal - Serious Samra hajazó barátunk mészárlása a görög mitológiában - tette le a névjegyét 2003-ban, s kötelezte el magát végleg a gyors, pörgős shooterek gyártása mellett...
A Zágrábban, igazi garázsfejlesztőként induló horvát stúdió sok mindent megélt 12 éves történelme során, de igazi nyomot nem az amigás focijátékokkal, hanem a Serious Sammel hagytak maguk mögött - így tulajdonképpen érthető is, hogy minden erejükkel a sorozat továbbvitelén dolgoznak.