Tesztek

State of Decay 2 teszt

State of Decay 2 teszt

Emlékszik még valaki Jeff Strainre, az ArenaNet és a WoW egyik fő emberére, aki a nagyszerű és közismert játékok (Diablo, StarCraft, WarCraft) után úgy döntött, álmot épít, és Class4 néven megteremt egy nyitott világú MMO-t, amit a játékosokon kívül zombik töltenek meg?

StarCraft Remastered teszt

StarCraft Remastered teszt

Ismered a Starcraftet? Persze, hogy ismered. Játszanál egy felújított változattal? Persze, hogy játszanál. Akkor azt már meg sem kérdezem, mennyit fizetnél érte, mert valószínűleg bármennyit. Starcraft-rajongók, figyelem, megérkezett a felújított verzió, irány tehát a Blizzard Store!

Overwatch teszt

Overwatch teszt

Tizennyolc év várakozás után végre megtörtént az, amire sokak szerint kicsi esély volt: a Blizzard nem a StarCraft, a Diablo vagy a Warcraft sokadik epizódjába, hanem valami teljesen újba vágott bele. És tudjuk jól, hogyha valamihez hozzányúlnak, az előbb vagy utóbb garantáltan arannyá változik.

StarCraft 2: Legacy of The Void teszt

StarCraft 2: Legacy of The Void teszt

Öt hosszú év után végre megérkezett a Starcraft II történetét kerek egésszé formáló befejező rész, amelynek beszerzését annak is meg kell fontolnia, aki már rég MOBA-zik az RTS-ek helyett, vagy azt sem tudja, mit jelentenek ezek a rövidítések.

Act of Aggression teszt

Act of Aggression teszt

A „régen minden jobb volt” egyfajta hazai mém, ami azonban igazságot legfeljebb nyomokban tartalmaz. Ennek ellenére jól eshet visszatérni a klasszikus ezredfordulós RTS-ek világába addig is, amíg a Starcraft II befejező epizódjára várakozunk.

StarCraft II: Heart of the Swarm teszt

StarCraft II: Heart of the Swarm teszt

Talán mostanra már sokan el is felejtették, hogy 2010-ben második részt kapott minden idők egyik legnépszerűbb stratégiai játéka, a Starcraft. Akkortájt sokkolóan hatott ránk az infó, hogy ez a folytatás három részre bontva érkezik, melynek most, évekkel az első fejezet után, befutott a második része, Heart of the Swarm címmel.

StarCraft

StarCraft

Léteznek az idegenek? Vajon mi fog történni a jövőben? Ezek azok a kérdések, melyekkel mindannyian foglalkozunk. Valaki hiszi, hogy létezik másik életforma, és valaki aberráltnak tekinti azokat, akik hisznek ebben. A StarCraft ezekre a kérdésekre nyújt alternatívát a Blizzard tálalásában. De ízlik-e nekünk ez a massza?

Haegemonia - Az Univerzum Légiói

Haegemonia - Az Univerzum Légiói

Amikor űrben játszódó játékról van szó, a játékfejlesztők és -kiadók általában a nyitott végű, RPG-szerű fejlődéssel felvértezett, gigantikus bolygórendszerekkel teli kereskedő-szimulációkat preferálják, melynek alapjait annak idején az Elite fektette le (páran talán emlékeznek még rá). Aztán ezek mellett találhatunk még űrstratégiákat is, hogy mást ne említsek: StarCraft. Mi lenne, ha a két stílust vegyítenénk? Naprendszerek, sok-sok bolygó, melyek csak ránk várnak, fejlődő hősök, valós idejű csaták és technológiai fa, melynek legalább kétszáz ága van. Na, ez mind együtt a Haegemonia. Meg még egy kicsivel több.     

Warcraft III: The Frozen Throne

Warcraft III: The Frozen Throne

Az erőtől duzzadó korongokat gyártó Lucas Arts, illetve gyorsaságfüggők számára kifejlesztett játékokat piacra dobó EA Games mellett van egy olyan kiadó, amely ugyan nem azzal tölti az idejét, hogy egyes játékai fejlesztési idejéből kicsit lefaragjon, hanem minden erejével azon van, hogy programjai nevét vérvörös nagybetűkkel véssék be a nagykönyvbe. Igen, nem másról beszélünk, mint a Blizzardról, amely az epizodikus trendeknek hátat fordítva, hitébe kapaszkodva kitart a tény mellett: a jó játékhoz idő kell. Ez alól a cég egyik �találmánya�sem volt kivétel, sőt látásukat még az újonnan sokszorosított, majd több millió példányszámban eladott produktumai sem homályosították el. A Diablót destruktívabbá érlelő Hellfire, a Starcraftot több taktikai elemekkel megáldó BroodWar, illetve az ördög történetének folytatását a műfajon belül leamortizálhatatlan csatapajzzsal felvértező Lord of Destruction után megérkezett a The Frozen Throne. Olyannyira jégbe fagyva, hogy még a mai nagyágyúk sem tudják megtörni páncélját.

Diablo 2: Lord of Destruction teszt

Diablo 2: Lord of Destruction teszt

A Blizzard egy olyan játékfejlesztő csapat, akiket nem lehet igazán máshoz hasonlítani, csakis önmaga korábbi és későbbi formájához. A srácok bármit csinálnak, az bombasiker és rendkívül addiktív játék lesz. Ha csak a WarCraftot említem, már összegyűjtök több millió embert, aki rajong mind a stratégiáért, mind pedig az MMORPG-ért, ami korunk popkultúrájába is belopta már magát. S ez még nem is a jéghegy csúcsa, hiszen ezen kívül van még két nagy sorozatunk: a StarCraft és a Diablo. A StarCraft szintén RTS, akárcsak a WarCraft 1-3, a Diablóval viszont egy igencsak merész próbálkozást ejtettek meg annak idején egy hack n slasht és egy RPG-t egyesítettek (ahhoz képest, hogy eleinte körökre osztott szerepjátéknak indult, 180 fokos fordulat). Ez persze önmagában nem is nagy dolog. Nem: a hatalmas az egészben az, hogy a 2000-ben megjelent második részt a mai napig is sok ezren játsszák a Blizzard rendszerén, a Battle.net-en keresztül. S ennek egyik legfőbb oka a 2001-ben kijött kiegészítő, a Lord of Destruction (továbbiakban: LoD).

World of Warcraft

World of Warcraft

Mostanra már megbizonyosodtunk afelől, hogy minden, amihez a Blizzard hozzáér, arannyá változik. Hiába szidjuk őket minduntalan évekig húzódó fejlesztéseik miatt, a tény az, hogy amikor ők játékot készítenek, s az végre-valahára megjelenik, hosszú évekig fogunk csüngeni azon. Ez történt 1998-ban a Starcraft, 2000-ben a Diablo 2, tavalyelőtt a Warcraft 3 esetében, most pedig nagyon úgy tűnik, legújabb online RPG-jük, a World of Warcraft is folytatja a hagyományt. Az európai megjelenés a nyakunkon, mi pedig a zárt bétatesztet követő narkózisban képtelenek vagyunk más játékkal is játszani: kőkemény függőkké váltunk. Kipróbáltuk minden idők legjobb MMO játékát, s nem tudunk elszakadni Azeroth világától. Az alábbiakban az elmúlt hónapokban szerzett benyomásaink következnek, avagy minden, amit tudni akartál a World of Warcraftról, de sosem merted megkérdezni…

World of Warcraft: Burning Crusade

World of Warcraft: Burning Crusade

A kaliforniai Blizzard minden kétséget kizáróan a világ első számú PC-s játékfejlesztő csapata. A WarCraft 1 óta amihez csak nyúlnak, arannyá válik, játékaik rajongótábora sokmilliós. Az 1600 (!) főt foglalkoztató cégben jelenleg a WoW fenntartása és folyamatos fejlesztése mellett legalább három bejelentetlen projekt fut: egy StarCraft, egy Diablo, és egy teljesen új világban játszódó.

Warcraft III

Warcraft III

A Blizzard jól csengő név a játékfejlesztő iparban, hiszen olyan kultuszjátékokkal ajándékoztak meg minket (a sokszor végtelenbe nyúló fejlesztési időért cserébe), mint a két Diablo epizód, a stratégiakirály Starcraft, valamint a Warcraft-széria, melynek harmadik része új korszakot nyitott a fantasy RTS-ek palettáján, és vált több millió rajongó kedvencévé. Lássuk, hogy miért is?