Golf Club Wasteland teszt – Egy utolsó játszma
Nincs is ideálisabb helyszín egy kis golfozásra, mint egykori otthonunk, a haldokló Föld oszladozó romjai.
Nincs is ideálisabb helyszín egy kis golfozásra, mint egykori otthonunk, a haldokló Föld oszladozó romjai.
Hat évvel a második rész után megjelent a Wasteland 3, amiben a helyszín ugyan megváltozott, de minden más maradt a régiben. Hála az égnek!
Minden poszt-apokaliptikus RPG nagypapája visszatért, hogy ízelítőt adjon abból, milyen is volt régen egy szerepjáték.
Két és fél évet kellett várni rá, de minden perc megérte. Legalábbis azoknak, akik szeretik a klasszikus szerepjátékokat, órákat tudnak bíbelődni a karakteralkotással, nem rettennek meg, ha egy játékban olvasni, gondolkodni és taktikázni kell – a Wasteland 2 ugyanis ezt várja el a játékostól, cserébe viszont olyat nyújt, amire manapság csak igen ritkán van példa. Egy régi vágású RPG-t teszteltünk, ahol nem a grafika nyűgöz le, hanem a világ szépen kidolgozott háttere, a történet, a lehetőségek részegítő tárháza és a zseniális hangulat, ami beszippant, és mindaddig nem ereszt, amíg csapatoddal fel nem tárod a senkiföldje titkait.
A Kickstarter veszélyes hely. Néha olyan dolgok születnek ott, mint a Wasteland 2, néha meg olyanok, amiket legszívesebben elfelejtenénk. Az utóbbiak közé tartozik sajnos a Jagged Alliance: Flashback is.
Eljött a világvége. Ez a tény megváltoztoztathatatlan a Wasteland 2 univerzumában, ám az inXile fejlesztőcsapatának némileg mégis sikerült átírni a történelmet, és egy szebb, hangulatosabb apokalipszist varázsolni a radioaktív senkiföldje túlélőinek küzdelmes történetei köré.
A Tony Hawk nevével fémjelzett sorozat – évről évre növekvő – sikerének titkán lehet vitatkozni. A virtuális gördeszkázás műfajának egyeduralkodója címet a többség szerint megcáfolhatatlanul annak köszönhette, hogy először tudta visszaadni a közönségnek azt az élményt, melyet a Sólyom Antal profizmusát nem titkoló „skateboarder” érzett, amikor tökéletes precizitással földet érve befejezte a 900 fokos mozdulatot (!) magába foglaló mutatványát. Ez azonban történelem: a nevét meg nem hazudtoló Pro Skater szériától a negyedik felvonással könnyes búcsút vettünk, majd az Underground sorozatra is hasonló sors várt. Sajnálatos módon nem tudtuk minden egyes résznél elégedetten konstatálni, hogy a fejlesztők kezei közül fantáziadús, kidolgozott szellemi termék került ki. A fojtogató határidő, illetve a mára már marketingszagúvá érlelt cím garancia volt arra nézve, hogy egy specialista sem fog meghatottságtól könnyező szemmel tekinteni nulláktól duzzadó „kombószámlálójára”. Ilyen körülmények mellett pedig igencsak kérdésessé vált az is, hogy a Neversoft egyáltalán képes lesz-e maradandót kreálni az American Wastelanddel.
Az 1999-ben alapított prágai székhelyű 7FX stúdió nem a mindenki számára ismert és nagy játékneveket felvonultató fejlesztőcégek egyike. A 12 fős csapat első játéka a Team Factor FPS volt, mely, ha jól emlékszem, nem kavart túl nagy port. A srácok keze alól kerültek ki olyan címek, mint a Rapid Gunner lőtérszimulátor, a Mad Max világából merített Wasteland Heroes, és az A.M.C.O. repülőgép-szimulátor. Majd elérkezett 2006, és a 7FX lehet, hogy villantott egyet a kis költségvetésű budget kategóriában nézzük, mit produkáltak!