Az első és legfontosabb, hogy még mindig nincs hivatalosnak mondható eredménye a Belga nagydíjnak. Történt ugyanis, hogy a futam végén Hamilton és Kimi csatázott egymással és a célegyenes ráfordítóban a brit kiszorult a pályáról és levágta az ominózus kanyart. Így sikerült ideiglenesen a finn elé kerülnie, de egy bizonyos szabály értelmében maga elé kellett engednie, amit félig meddig meg is tett, bár nagyon cselesen Kimi mellett maradt és abból a pozícióból így simán sikerült megelőznie versenytársát. Úgy nézett ki, hogy nem lesz semmi az ügyből, de már a futam leintése előtt megjelent a szokásos „race control” és mindenki sejthette, hogy itt valami készülődik. 3 órával a futam után a britet 25 másodpercre büntették, mondván szabálytalanságot követett el és pozíció előnyt szerzett azzal a levágással. Állítólag, ha Kimi mellett, után fordult volna el ő is, akkor nem előzhette volna meg a finnt – mondta Alonsó és nagyjából egyet értek vele. Van igazság abban, amit mond és nem azért mert nem komálja Hamiltont, hanem azért, mert ő maga is versenyző és mint ilyen, testközelből láthatja az ilyen szituációkat, így nem beszél a levegőbe. Egyébként ugyan ő mondta azt is, hogy „általában nem ért egyet a bírókkal, de ebben az esetben, ha ő ült volna ott, akkor ő is a büntetésre szavaz”. Nem tisztem eldönteni, hogy kinek van igaza. Mindenki saját magának döntse el, hogy ki mit csinált és jogos e a büntetés.

A rázós futam utáni hét végén egy gyűlésen épp a fenti eset volt a téma és az ominózus szabályt egy picit konkretizálták. Egész pontosan az lett a lényeg, hogy ilyen sikán, kanyar levágások után az előnyt szerző pilótának azonnal vissza kell engednie maga elé a kanyar átvágása előtt, az őt megelőző pilótákat, vagy pilótát és nem indíthat támadást a következő kanyarig. Picit olyan dedósnak tűnik a dolog, hogy lassan már azt is szabálykönyvbe veszik, hogyan kell jól bevenni egy sikánt. Nekem legalábbis furcsa, de legyen az én gondom. Mindenesetre ez a pontosítás se fog megoldani mindet, így ez átmeneti. Amit egészen biztosra tudni lehet, hogy szeptember közepén, vagyis a napokban döntenek majd véglegesen arról, hogy mi is történt Spa-ban.

A végére egy átigazolási pletyka, de elég komolynak tűnik. Egy ideig arról beszéltek az emberek, hogy Kimi 2009 után visszavonul és az ő helyére jön a kétszeres világbajnok Alonsó. DE a monzai futam előtt a ferrari 2010 végéig szerződést hosszabbított a finnel, így a spanyolnak más csapatot kell keresni. Aki picit is képben van az F1-et illetően az tudja, hogy a jelenlegi élcsapatok közül a McLarennél nincs hely, a Ferrari is teljes lett így 2010-ig, így már csak egy ütőképes csapat maradt, az pedig a BMW. Igen itt jelenleg csak Kubica biztos, hiszen Heidfeld enyhén szólva is alul teljesít, hiszen amíg csapattársa harcban van még (matematikailag) a vb címért, addig ő csak a középmezőnyben harcol, sőt az időmérőkön rendre kikap. Tehát elég valószínű, hogy a spanyol jövőre Alomsó, Kubica párossal indul a BMW. Elnézve az idei formát és Alonsó tudását, egészen biztos, hogy harmadik számú élcsapatot köszönthetünk.