A nagyon távoli múltban
Ha el kéne helyezni az alapjátékhoz képest ezt a kiegészítőt méghozzá a sztori szempontjából, akkor egyértelműen az előzmény jelző illik rá. Nem csalás, nem ámítás a Predátor és a PredAlien kampányban 500 évvel járunk az AvP 2-ben történt események előtt, amikor elkezdjük kalandunkat. Csak az emberi kampány lóg ki a maga 5 hetével, bár ez az életciklusunkat figyelembe véve nem meglepő. Viszont megnyugtatok mindenkit, hogy ezúttal is lesznek keresztezések és átfedések a történetszálakat illetően, bár nem olyan látványosan, mint az alapjáték estében. Ez egyrészt a sztorik időintervalluma, másrészt a kiegészítő rövidsége miatt alakult így. A történet tisztánlátása miatt meg kell említenem, hogy a bonyodalmakat ezúttal majd egy rejtélyes tárgy okozza majd, aminek megszerzésében érdekelt lesz a három fél.
Az igazat megvallva ez a fentebb említett „rövidség” még nem is fedi a valóságot, ugyanis a kampányonkénti 3-3 pálya nálam a semmi fogalmát meríti ki, de ezt mégiscsak durva lenne leírni, ámbátor nem változtat a tényeken. Mivel új pályák is dukálnak a kiegészítőkhöz, így legalább az a három küldetés az újdonság erejével hat majd. Kalandozásaink során – és ebben mind a három faj beletartozik – eddig nem látott helyekre fogunk eljutni, legyen szó az 500 évvel ezelőtti LV 1201-es kolónia felszínéről, a Predátorok hajójáról, esetleg az egykori (ám akkor még nagyon is létező) 5-ös szektorról. S ezeket a helyszíneket bújtatták bele a fejlesztők a már meglévő – véleményem szerint még mindig mutatós – grafikai köntösbe.
Anyám Predátor volt, apán Alien
Újdonság címszó alatt a ravasz készítők kicsit megvariálták a választható fajokat. Na nem a számuk bővítéséről van szó, sokkal inkább a kinézetük megváltoztatásáról. Az Alient felváltja majd a PredAlien és mintha az Emberünknek is hosszabb lenne a haja a katonai szabványnál, a két mellről meg már ne is beszéljünk. A baj az, hogy e két fajnál a játékmenetben nem érezzük, hogy ezúttal más karaktereket irányítunk. Ez különösen a PredAliennél fájó, hiszen lehetőség lett volna új trükköket bedobni, ám így funkcióit és kezelhetőségét tekintve csak egy áttextúrázott Alient kapunk. Mondjuk Dunya se sokban fog különbözni a fent említett testi változásokon és mosolyogni való orosz akcentusán kívül az alapjátékban anno irányított keménylegénytől. Még új fegyverünk se lesz, ami egyenlő a vércikivel. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a dupla pisztolyt szándékosan nem említettem meg, mert ezt még a fejlesztők se gondolhatták komolyan. A Ragadozónál azért már futotta egy plazmapisztolyra, valamint a multiban használható önmegsemmisítő funkcióra. Mondanom sem kell, hogy mekkora poén.
A változatlanság nem gyönyörködtet
Körülbelül eddig tartott azon elemek taglalása, amire bátran rávághatom, hogy valamennyire újdonságnak számít és picikét hozzátesz a már meglévő alapjátékhoz. Viszont a maradékról csak egyet tudok mondani, mégpedig azt, hogy másolatok. Gyengébbek kedvéért, minden marad olyan, amilyen volt. Ugyanazok a hangok, zörejek, szörcsögések hallhatóak majd, ugyanúgy szólnak majd a már megismert fegyverek is. Az emberi kampányban visszaköszönnek a szkriptelt jelenetek, ugyanonnan másznak majd elő a szörnyek, ahonnan az elhalálozásunk előtt, ami mondjuk már az alapnál is hiba volt. A nehézségi fokok emelésével is csak az ellenfelek sebzése növekszik, ám mindig buták és kiszámíthatóak lesznek A multiban is a már megszokott és rongyosra játszott módokban ölhetjük halomra egymást, csak egy-két új pályával találkozhatunk. Bár ismét megjegyezném, hogy az önmegsemmisítés tényleg elég sokat dob az élvezeti értéken.
Vége főcím
Így végiggondolva a dolgokat, azt hiszem, hogy mindent elmondtam erről a kiegészítő lemezről, amit el kellett mondani. A Primal Hunt-ban minden megvan, ami az alapjátékot naggyá tette, ám örökölte annak gyengeségeit is. Az a kevés újdonság pedig, ami szinte kötelező elemként funkcionál, hogy értékelhető produktumról beszéljük, nem tesz hozzá annyit a játékélményhez, hogy a sablonos kiegészítőnél jobb jelzővel illessük. Tovább ront a helyzetén a pofátlanul rövid játékidő. A három kampány együtt nem tesz ki fél órát. Ot van ugyan a multi, de azzal már játszottunk. Zárásként nem mondom azt, hogy felesleges, mert azért csak egy AvP 2-ről beszélünk, ám jól gondolja meg mindenki, hogy beszerzi-e. Szerény véleményem szerint az alapjáték simán elvan a PredAlien és Dunya nélkül is.
Írói vélemény:
A felesleges kiegészítők mintapéldája. Csak az AvP univerzum nélkül élni képteleneknek merem ajánlani.
Pro
+ ez is AvP 2
Kontra
- RÖVID
- semmi komoly újítás
Értékelés
- Grafika: 90%
- Zene: 90%
- Játékélmény: 50%
- Összérték: 60%