Egyébként a 3 hetes szünetben se pihentek a csapatok, mert mindenki valami új fejlesztést próbált ki az autón. Alonsóék is megkapták végre az ígért fejlesztéseket, a legszembetűnőbb változtatást viszont a Ferrari eszközölte. A orr-résznél csináltak egy kis mélyedést, hogy jobb legyen a leszorító érő. Már a teszteken is látszott, hogy nagyon bejött ez a kis fejlesztés, mivel oktatták a mezőnyt. Ilyen remek előjelekkel kezdték meg pénteken a szabadedzéseket Barcelonában a csapatok és a két Ferrari persze, hogy az élen végzett. A helyzet az időmérőre se változott, mert Kimi és Massa gyors volt, de Alonsó ismervén a hazai pálya minden centiméterét a végén befurakodott a két Ferrari közé.

Ki a kakukktojás?

Csak az első kanyar meglegyen és utána el tudok szakadni a mezőnytől, mondta tegnap Kimi az időmérő utáni nyilatkozatában. Alonsó-ról tudták, hogy hamar fog kiállni a boxba, mert kevés üzemanyagot tankoltak neki, így egy jó rajt után már fél lábbal a pódiumra léphetne a finn. Eddig minden futamon Kimi rajtolt a legjobban, így nem volt meglepő, hogy most is simán jött el és húzta magával csapattársát is. Alonsó picit bealudt, de még időben kapcsolt és sikerült a brit csodagyerek elé bevágnia. Félig meddig bejött tehát Kimi elképzelése és már csak a csapattársát kellett maga mögött tartania.

Minden a terv szerint

Mondhatni tehát, hogy a rajt és az utána következő szakasz csendes volt, bár Vettel összekoccant (meg nem mondom, hogy kivel) a rajt után, de komolyabb baleset nem volt. Jöhettek a kiállások és a papírformának megfelelően Alonsó érkezett elsőnek, eddig tartott tehát a csoda mondhatni eddig tartott. A spanyol után Massa és Kimi is jött, tehát az élen nem lehetett változás. Hamilton és Kubica kéz a kézben már épp kifele jött a boxból és azt kezdte nézni mindenki, hogy ki is vezet éppen, amikor Kovalainen egy defekt miatt a gumifalba csapódott. Nagyon csúnya baleset volt és utána nagy riadalom is támadt, hogy rendben van e McLarenes finn. Sokáig nem lehetett tudni semmit, de végül is minden jóra fordult és Kovalainen szerencsésen megúszta a dolgot, de biztos, ami biztos alapon kórházba szállították. A mezőny közben a Safety Car mögött rótta köreit és bosszankodhattak a Ferrarinál, hogy odalett a nagy nehezen összeszedett előny és újra nyílt küzdelem alakulhatott ki. De aki még az olaszoknál is jobban dühönghetett a baleset miatt az Heidfeld, akinek épp kifogyott a benzin a kocsijából, így a boxutca tilalom ellenére kénytelen volt kiállni tankolni. A büntetés persze nem maradt el. Kár érte, mert egész jónak tűnt a taktika és egy biztos pontszerzést szalasztott el.

Kovalainen balesete

Lassan kezdett helyreállni a rend és Kimi kezdhetett mindent előröl. Nem baj, mert kell az izgalom néha, nehogy bealudjon a nagy magányában. Igyekezett ellépni elsősorban a csapattársától, másodsorban a brit Hamiltontól, aki ha már arra járt szeretett volna előrébb menni. Közben sokaknak idő előtt leállta az autójuk, köztük a lassacskán feltörő Alonsónak is. A nézők egy emberként sóhajtottak egy nagyot és szomorúan vették tudomásul, hogy idén már nem igazán kell komolyan számolni a spanyol világbajnokkal. Lassacskán jöhetett a második boxkiállás, amit az élen állók közül Massa nyitott, majd jött a szokásos sorrend Kimi, Hamilton, Kubica. Szinte simán ment minden, de a finn kiállásánál picit rontottak a szerelők, így 2 másodperc el is úszott, ami elég is volt ahhoz, hogy ismét összerázódjon az élmezőny. Csak hab volt a tortán, hogy idén a keményebb keverékű gumival a Ferrarik lassabbak, mint a McLarenek és majdnem ciki lett az utolsó tíz körben. Hál istennek Massa azért tudta tartani a különbséget, így csak nem változott a sorrend és Kimi megszerezte idei második győzelmét. Már egy kisebb előnyre is szert tett a pilóták pontversenyében és lassan halad a második világbajnoki címe felé. A következő futam Törökországban lesz, ami kedvez a Ferrarinak, így meglehet újra a kettős győzelem. Én nem bánnám, bár őrült Kimi rajongóként csak a finn számít nekem elsősorban.
A hivtalos végeredmény
Pilóták pontversenye