Tomb Radier: Underworld
Nem véletlen örvend ekkora sikernek mind a mai napig a sorozat. 2 okból is: Az igencsak szemre való hősnő, és az ötletes játék menet is közre játszik. A sorozat még 1996ban került piacra, és a főhős mellet a sikere másik záolga az volt, hogy a korban ez volt az egyetlen 3D-s akció játék. A folytatások sorával együtt a színvonal is egyre inkább csökkent, a sorozat a renoméját a Legend állította vissza, és azóta is jobbnál jobb epizódok jönnek. Most a legújabbról írok, az Underworld alcímű epizódról
A játék során Lara Croft kalandjait élhetjük át külső nézetből, és mit mondjak, így sokkal jobb is a játék . A játék sztorija hozza a kellő színvonalat, édesanyánkat keressük, ami még a Legend végén történtek hatásra indult be. A játék elején még csak annyit tudunk, hogy az alvilágban van, amiről egyrészt azt se tudjuk, hogy merre van, másrészt pedig, hogy egyáltalán hogy jutunk oda. Egész jól indul az egész program, Kivágódunk egy ajtón, a ház lángokban áll. Ez egy gyakorló pálya, kitanuljuk az irányítás fortélyait, megismerjük az alap momentumot, majd a pálya végén Zip haverunk fegyvert ránt és jól le akar lőni, mi elvetődünk, és vissza ugrik az idő 1 egész hetet. Nagyon ötletes kezdés, így az emberek majd behugyoznak az izgalomtól, úgyhogy képtelenek végig nyomni .
A játék menet nagyon jó, egyrészt van harc, meg akad benne agytekervényt megcsikorgató logikai feladat. Először a harcra térnék ki. A játék másik főszereplői az a 2 pisztoly (persze végtelen munícióval), amiket Lara még fürdéshez is magával visz (nemtom h igaz e, de azért megnézném ). A pisztolyokon kívül még a töltő képernyő közben választható nagyobb fegyver is társul (roham puska, shtogun, 2 uzi, szigony puska, meg vmi bisz-ölel pisztoly ) amikben limitált mennyiségű lőszer van, viszont a PDA-nkban válthatunk bármikor. A lőfegyvereinken kívül még hősnőnk képes közel harci támadásokra, Egy jól időzített tökön rúgás vagy fejbe rúgás mindig megteszi a hatását. Ugyancsak az arzenálunkat erősítik a gránátok, amikből ugyan limitált mennyiségű áll rendelkezésünkre, mégis a leghatékonyabb gyilkoló eszközeink.
A másik alap pillérei a játéknak a logikai fejtörők, amik néha meglehetősen nagy kihívást nyújtanak. Néha alig lehet rájönni a megoldásra, azonban ha sikerül, az hatalmas diadal érzés. Ez kicsit EGO-san fog hangzani, de volt egy olyan rész a játékban, amit a környezetemben rajtam kívül senki se tudott megoldani. Még a játék közepén, mikor a Maya naptárral kellett bűvészkedni, megkellet szerezni egy kőfejet, azonban fölötte egy bazi nagy kő tábla volt, és ezt áttörve kllet oda lejutni. Na ugyan hogy, lereszkedni a térre, át a túl odlalon lévő fal szerű izére, majd meg csáklyázni a szembe lévő gyűrűt, aztán kicsit úgy húzni, hogy a középen lévő kő darab közénk kerüljön, majd jól meghúzni E betűvel, és durr, le is borult ==> szabad az út lefelé. Nos talán picit logikátlan volt ez a rész, de nagy segítséget jelenthet a PDA-nban lévő segítő funkció, mikor Lara kicsit a helyzetről mond egy mondtato, és a megoldás is kicsit ugyan rejtve, de ott van.
A Grafika szép, az árnyékok profik, a karakterek animációi folyékonyak, jól kidolgozottak, de különösen Larával végeztek szép munkát. A zenék mesések, nagyon illenek az adott pálya hangulatához, a szinkron elmegy, ugyanaz a színész szinkronizálja Larát, mint az előző 2ben,
Következzen az értékelés:
Grafika: 9/10 (hozza a színvonalat)
Zene: 9/10 (a zenék csodálatosak, a szinkron viszont picit lehúzza)
Játékélmény: 10/10 (nagyon jó fejtörők, ötletes harc)
Összességében 85 %ot adok a programnak, levon kicsit az értékéből a picit gagyi kamera állások, és az apróbb logikátlanságok. Ettől függetlenül egy nagyon tuti kis játék lett az új Tomb Raider epizód, ajánlom mindenkinek