A játékosok, de főleg a rajongók egyetértenek abban, hogy jobb játék lehetne a SimCity, ha nem követelne meg folyamatos internetkapcsolatot -- ez okozta a játék megjelenésekor a legnagyobb problémákat, hiszen a szerverek nem bírták a terhelést, melyet a vártnál jóval (az EA adatai szerint 100%-kal) több játékos okozott. A rendszer eltávolítására közvetlenül a premier után elindult egy petíció, s természetesen sokan dolgoznak már azon, hogy valahogyan kiiktassák, ám számottevő sikerekről eddig nem számolhattunk be, még annak ellenére sem, hogy már van egy offline mód, mivel ez erősen foghíjas. 

Az online mód jelenleg nagy valószínűséggel velünk fog maradni a játék élettartama során, egyrészt azért, mert a cég tartja magát ahhoz, hogy a játék helyes működésében elengedhetetlen szerepet játszik, nem csak bújtatott másolásvédelmi szerepet tölt be, másrészt pedig azért, mert egyszerűen így tervezték meg a programot. Lucy Bradshaw, a cég általános ügyvezetője egy friss bejegyzésben elmondta: csinálhattak volna egy hivatalos offline módot, de ez nem egyezett az elképzeléseikkel, nevesen azzal, hogy egy közösségi játékot készítsenek, egy kvázi-MMOG-t, melyet a későbbiekben a szerverekre és régiókra kiható közösségi lehetőségekkel bővíthetnek.

Jó hír legalább, hogy mostanra már a legnagyobb problémák megszűntek, így lehet játszani, ám még így is sok mindent kell finomítani, elsősorban a simek vezetésre kiterjedő mesterséges intelligenciáját. A patch, ami ezt hivatott orvosolni, már készül, s hamarosan meg is fog jelenni, illetve a korábban lekapcsolt lehetőségek (achievementek, ranglisták stb.) is szépen sorban is vissza fognak térni.