A 2013-as Electronic Entertainment Expo a rendezvény történetének ha nem is a legjobbjai között szerepel, de azt egy percig sem mondhatjuk, hogy unalmas vagy eseménytelen lett volna. A két nagy konzolgyártó nagyszerű és kevésbé nagyszerű bejelentésekkel kápráztatott el minket, a két nagy játékkiadó pedig új, valamint ismert játékok egész sorát hozta el, ráadásul nem csak szép kedvcsinálókat mutogattak, hanem játékmenet-videókkal is készültek. Mindezt egy feszes tempójú, szusszanásra csak kevés időt biztosító rendezvényen élvezhettük, egyszóval azt kell mondanom, hogy egy kifejezetten jó E3-at tudhatunk magunk mögött. De miért is volt ez jó? Nos, az az alábbi listából rögtön kiderül!

5. Minden egy napon

Idén az E3 különlegesnek volt nevezhető abból a szempontból, hogy minden nagy cég ugyanarra a napra időzítette a prezentációját. Helyi idő szerint reggel a Microsoft nyitott, majd őket követte a Sony, aztán az Electronic Arts és végül a Ubisoft. Ez itt nálunk, Magyarországon úgy nézett ki, hogy este fél héttől egészen másnap hajnali 4-ig egy szusszanásnyi idő sem jutott, hiszen szó szerint egymást érték a sajtótájékoztatók. És ez jó volt.

Persze, azoknak, akiknek erről írniuk is kellett nem volt egy leányálom az egész, de ha az összképet nézzünk, hasznosnak bizonyult az, hogy a játékvilág legnagyobb rendezvényének nyitónapján egy koncentrált infóbombát kaptunk a négy legfontosabb cégtől. Az így bemutatott játékokból rögtön kaptunk egy korrekt betekintést, majd a rákövetkezendő napokon nyugodtan lehetett ezekről a termékekről kérdezni a sajtó munkatársainak kérdéseit váró embereket, akik gyakran friss videókkal várták a népet.

Nem azt mondom, hogy a régi, minden napra két sajtókonferencia rendszere rossz volt, mert nem volt az; annak is megvolt a maga ehhez képest kissé lassabb tempója, és ennek is megvolt az úgymond stílusa. Az utóbbival nyilván nehezebb lépést tartani, de jobban megfogja az ember figyelmét, pusztán azzal az egyszerű megközelítéssel, hogy nem ereszti el egy pillanatra sem.

Top 5: Az E3 legjobb pillanatai

Idén több látogatja volt az E3-nak, mint korábban bármikor.

4. Sok játékmenet-demó

Mivel már itt kopogtatnak az ajtón a következő generációs konzolok, azt várná az ember, hogy a könnyű utat választva látványos, de összességében semmitmondó technológiai demonstrációkkal akarják a gyártók fitogtatni a konzoljuk erejét, a fejlesztők pedig azt, hogy milyen jó kódsorokat tudnak írni. Ez azonban ebben a generációban már kevés lenne, hiszen évekkel korábban már megismertük a HD-játékok világát, s noha az új generáció húzócímei tényleg szebbek, mint a mostani gépek legjobbjai, nincs akkora óriási ugrás, mint mondjuk a PlayStation 2 és a PlayStation 3 között.

A látvány terén tehát tudjuk, hogy nagyjából mit kapunk, s ezzel nagy szerencsére a fejlesztők is tisztában voltak, így nem is voltunk CGI-videókkal elárasztva, hanem előszeretettel mutogatták nekünk, hogyan néz ki a játék mozgás közben (igaz, volt, ami nem egy valódi konzolon futott, de legalább futott), ezzel érzékeltetve, hogy nem csak a levegőbe beszélnek. Tessék csak nézni! Amit mondtunk, az most ott van a nagy képernyőn is.

Azt persze lehetne mondani, hogy ez a sok játékmenet-videó azzal magyarázható, hogy alaposan késtek az új konzolok, ebből fakadóan pedig bőven volt idejük a cégeknek játszható demókkal előállni, vagy éppen azzal, hogy az új architektúrákra gyors és könnyű fejleszteni. A történet szempontjából azonban bármi is történt, teljesen lényegtelen, csak az a fontos, hogy sok frissen bejelentett játékot nem egy CGI-videó képében láthattunk először, hanem valódi játékmenet formájában, és ez bizony sokat számít.

top-5-e3-2013-ryse-son-of-rome.jpg

Technikai problémák miatt több prezentáció is lefagyott, vagy nem volt egyszerűen hang.

A cikk még nem ért véget, kattints a lapozáshoz!

1 2