Ismét elröppent egy év, és ha a korábbi esztendőkhöz hasonlítjuk, akkor leginkább arról lesz emlékezetes, hogy szépen lassan át- illetve újraértékelődik a ”kocka” szó társadalmi jelentése, hamarosan ugyanis egy high-end videókártya birtoklása lesz az új státuszszimbólum, és nem a BMW X6 J. Ami az idei év játéktermését illeti, megint szabadkoznom kell, hisz elég kevés darabbal kerültem szoros kölcsönhatásba, úgyhogy a lista elég unalmas  főleg stratégiai játékok kerültek be , tehát aki szeretne, most még visszafordulhat. És igen, még a Far Cry 6 sem fért be, sem egy CoD, mert szégyen-gyalázat, de mindkettő kimaradt!

5. FIELD OF GLORY II: MEDIEVAL

Minden szentnek maga felé hajlik a listája, tartja egy ősi, dakota közmondás, szóval egyrészt nem járja, hogy ez a csúnyácska, de amúgy príma csata-szimulátor sose jusson TOP-listára, másrészt benne volt a mi IV. Bélánk, Morvamező és a Tatárjárás, tehát kétszeresen is megérdemli az ötödik helyet. Amúgy egy igen remek táblás játék lenyomata, szinte tökéletes szabályrendszerrel, és már az ókori részek is zseniálisak voltak a harci elefántokkal, dárdavetőkkel, de a Medieval lovagjai még jobban bejöttek. 

fieldofglory2med.jpg

4. MASS EFFECT LEGENDARY EDITION

A Bioware klasszikusáról elmondható, hogy nem a legszebben öregedett, különösen az első részt csócsálta meg az idő vasfoga (2007), tehát úgy kellett már egy ráncfelvarrás, mint egy falat kenyér. A trilógiát összefogó remaster egységesítette a HUD-ot, modernizálta az első rész irányítását, és teljes grafikai tuningot hajtott végre újrarajzolt textúrákkal, jobb shaderezéssel, szebb árnyékokkal, és részletesebb karaktermodellekkel. Még ma is az egyik legjobb űreposz, a világa pedig továbbra is eszméletlen…

mass-effect.jpg

3. WARHAMMER 40,000: BATTLESECTOR

Idén nyáron 40. évezred brutális háborúiból a Slitherine adott egy újabb, körökre osztott ízelítőt, és a tiranida kirajzás utózöngéit feldolgozó sztori is a jobbik fajtából való. A ”jobbik fajta” ebben az univerzumban az űrgárdisták új nemzedékét, tehát a még durvább zúzást jelentette. A körökre osztott harcrendszer szépen muzsikált, az egységek – a hősöktől a dreadnoughtokig  izgalmasak voltak, néhány kisebb hibától eltekintve öröm és bódottság volt az istencsászár nevében mészárolni.

wh40kbattlesector.png

2. AGE OF EMPIRES 4

Az első rész óta van egy kisebb pitvar-fibrilláció a cím puszta említésétől is, ami aztán a harmadik résznél jelentősen alábbhagyott, úgyhogy különösen jól esett, hogy itt és most, a negyedik epizóddal a második részhez nyúltak vissza, és nem próbáltak meg ”bravúroskodni”. Lehet, hogy másokat levert a víz a kevésbé szokványos, ismeretterjesztő körítéstől, nálam ez óriási pluszt jelent. A nyolc különböző náció, valóban eltérő játékelemekkel, és a klasszikus AoE-hangulat még mindig izgalmas páros. 

age-of-empires-4.jpeg

1. HUMANKIND

A francia Amplitude óriási kedvenc az Endless Legend óta, és a Humankind-ban sem kellett csalódni. Stílusos, gyönyörű, okosan összerakott 4x játék. A civilizáció építése igen jó móka, és a társadalmi, politikai, kulturális válaszok sokszínűségével, a korok közti átmenetek újszerű módjával – ahol gyakorlatilag nemcsak a jövőkép, de a kiválasztott nép is újradefiniálható , rengeteg kellemes percet szerzett. És persze nem árt, ha a Civilizationnek van vetélytársa, mert különben még ellustulnának a Firaxis-nál.

humankind.jpg

És most vessünk szemünket a közeli, igencsak reményteli jövőre. 2022-ben ugyanis nem kisebb jóságok jönnek, mint például a Total War: Warhammer harmadik, egyben utolsó fejezete, amely a Káosz isteneivel zárja a kört. Lesz továbbá új Company of Heroes (3), na meg Homeworld 3, és hogy lássátok, stratégiában tényleg a népmesei hármas körül forog majd minden, hiszen az amerikai focit játszó orkok is visszatérnek a Blood Bowl 3-ban.

2021 végét érintő összefoglalóinkat ezen a linken keresztül összegyűjtve is eléritek!