Amikor a Battlefield Studios már lefektette a Battlefield 6 alapjait, majd a fejlesztés utolsó szakaszaiba érkezett, a négy stúdióból álló brigád szokatlan módon, a játékosok teljes bevonásával folytatta a sokak által várt lövölde végső munkálatait. Kétségtelen, hogy a Battlefield Labs kezdeményezése nagyon jót tett a játék egészségének, de természetesen nem csak az itteni visszajelzések alapján dolgoztak a fejlesztők. Számos fontos leckét szolgáltatott a korábbi epizód, a Battlefield 2042 bukása is, ami ugyan sok újdonságot hozott a szériába, ezek jelentős része azonban kifejezetten negatív fogadtatást gerjesztett a játékosok közt. A mai témánk azonban nem az operátor-rendszer vagy a kasztok kasztrálása, hanem a játékosszám. A Battlefield 2042 megpróbálkozott az igazán nagy létszámú, 128 fős mérkőzésekkel, ám idővel mindenki számára világossá vált, hogy a kevesebb néha valóban több.
Az Edge magazin interjújában beszélt erről a játék dizájndirektora, Sahashank Uchil, aki szerint a lehető legjobb döntés volt 64 főben, vagyis 32 vs. 32-es ütközetekben megszabni a Battlefield 6 felső korlátait.
"Mindig próbálunk újítani. Van, ami működik, és van, ami nem – a 128 fős meccsek nem lettek népszerűek. Olyan ez, mint amikor egy együttes új hangzással kísérletezik. Attól még, hogy nekünk bejön, a játékosoknak egyáltalán nem biztos, hogy tetszeni fog, a nap végén pedig a játékosok döntenek, nekik készítjük a játékainkat." - mondta Uchil.
Habár nyilvánvaló, hogy a Battlefield Labs tesztelőinek aktív részvétele és az ő visszajelzéseik, illetve a Battlefield 2042 leckéi is a Battlefield 6 fontos adalékává váltak, az interjúból kiderült, hogy a fejlesztők számára mégsem ez az elsődleges forrás, ha a közösség véleményére kíváncsiak. Az úriember szerint a játékosok nagyon szókimondók Redditen, így a Battlefield Studios fejlesztői is folyamatosan figyelik a nyílt fórum bejegyzéseit. Ezért a Reddit lényegében az egyik legfontosabb forrássá vált a visszajelzésre kíváncsi fejlesztők számára, és van egy olyan tippünk, hogy nem a Battlefield 6 fejlesztői az egyetlenek, akik ezt a platformot használják arra, hogy a közösség pulzusán tartsák az ujjukat.
Borítókép forrása: Electronic Arts