A 2021-ben megjelent Battlefield 2042 elég nehéz időszakot tudhat maga mögött, mivel a debütáláskor még finoman szólva sem volt befejezve a népszerű franchise legfrissebb darabja, ráadásul több szempontból is visszalépésnek érződött az elődökhöz képest. A DICE ettől függetlenül nem hagyta elsorvadni a programot, hiszen szépen lassan minden ígéretet sikerült teljesíteniük, a Battlefield 2042 pedig fokozatosan vált egyre szórakoztatóbb online lövöldévé – noha a Call of Duty és a Rainbow Six Siege (pláne a Siege X) mellett azért továbbra is nehezen találja a helyét. Lincoln Hershberger – aki az EA termékmarketingért felelős alelnöke volt – egy LinkedIn-bejegyzéséből kiderült, hogyan vált a Battlefield-sorozat az EA legnagyobb pénztermelőjévé és az is, hogy a Battlefield 2042-vel valami megszakadt.

LinkedIn-profilján Hershberger kiemeli a Battlefield-sorozattal elért sikereit: „A Battlefield franchise kevesebb mint 50 millió dollárról több mint 1 milliárd dolláros éves bruttó bevételre növekedett, ami az EA legjövedelmezőbb szellemi tulajdonává tette.” Ez azt jelenti, hogy a csúcson, a Battlefield 3, 4, 1 és 5 megjelenése körül ez a széria konkrétan okádta magából a pénzt. A dolgok azonban a Battlefield 2042-vel megváltoztak és nem a még jobb irányba. Az EA később megerősítette, hogy a COVID-19 alatt végzett távmunka sem tett jót a fejlesztésnek és valahol ennek is köszönhető, hogy mostanra a Battlefield mindössze 420 millió dollárt hoz a konyhára éves viszonylatban.

Borítókép forrása: Steam