Mindig öröm, ha a Clair Obscur: Expedition 33 kapcsán koptathatom a billentyűzetet, hiszen minden ilyen alkalom során felhívhatom a figyelmet arra, hogy tessék kipróbálni a játékot, mivel valóban olyan fantasztikus, mint ahogy azt a tesztelők (példának okáért Britpopper kolléga) állítják. A Sandfall Interactive debütáló alkotása leginkább azért sorolható a csoda kategóriába, mert a készítők zöme semmilyen tapasztalattal nem bírt játékfejlesztés terén, ráadásul úgy sikerült elérni AAA szintet képviselő minőséget (legyen szó prezentációról vagy játékmenetről), hogy mindössze néhány tucat ember alkotja a központi csapatot.

A körökre osztott harcokat, felejthetetlen karaktereket és csavaros sztorit kínáló szerepjáték sikeréből kiindulva könnyedén azt gondolhatnánk, hogy óriási toborzásokba kezd a stúdió, valamint felveti a párhuzamos fejlesztés lehetőségét (ahogy azt például a CD Projekt RED is tette a The Witcher 3: Wild Hunt debütálása után), erről azonban szó sincs, a cég nem kíván változtatni a jelenlegi stratégiáján.

Erről a Sandfall ügyvezető igazgatója és producere, Francois Meurisse beszélt a GamesIndustry.biz-nek adott interjúban (via Tech4Gamers), kiemelve, hogy nem az óriási büdzsé (amiről ugye kiderült, hogy messze nem volt óriási), hanem az együttműködés és a kommunikáció volt a siker kulcsa.

„Jelenleg az az elképzelés, hogy maradunk a kevesebb mint 50 főt foglalkoztató, csapatnál, melynek tagjai ugyanabban a városban dolgoznak, és egyszerre csak egy projekttel foglalkoznak” – fogalmazott a COO. Meurisse a Half-Life 2-t és a The Legend of Zelda: Ocarina of Time-ot hozta fel példaként, mondván, hogy ezeket a programokat a világ legjobb játékai között tartják számon, holott relatíve kis létszámmal zajlott a fejlesztés – egy GTA-hoz vagy Assassin's Creedhez viszonyítva legalábbis mindenképp. A vezető aláhúzta, hogy a nagyobb gimis osztályt idéző méret lehetővé teszi a kreativitást, a hatékony döntéshozatalt és a gördülékeny kommunikációt, melyek elengedhetetlenek ahhoz, hogy megvalósuljon az adott vízió. Apropó vízió: a producer elmondása alapján több ötlet is lapul a stúdió tarsolyában, tehát nem kell félni attól, hogy a Clair Obscur: Expedition 33 volt Guillaume Broche (a játék rendezője) egyetlen nagy dobása. Kíváncsian várjuk, mivel nyűgöznek le minket legközelebb.

A borítóképek forrása: Xbox.com