Amikor bemutatkozott az újoncnak számító Sandfall Interactive első játéka, a Clair Obscur: Expedition 33, még senki sem gondolta volna, hogy 2025 egyik legjobb alkotásával állunk szemben – persze szép volt, amit láttunk, de ez ma már szinte minden játékról elmondható, szóval önmagában véve vajmi kevés az üdvösséghez. Márpedig pontosan ez történt, a körökre osztott harcrendszerrel operáló RPG ugyanis 92 ponton áll Metacriricen, nem mellesleg a játékosok is imádják, amit nem csupán a megítélés bizonyít, hanem az is, hogy – Oblivion Remastered megjelenés és Game Pass elérhetőség ide vagy oda – finoman szólva is jól teljesít a kasszáknál. Egy valódi csodának tekinthető tehát az opusz eddigi pályafutása (és hol van még a vége, elég csak a hamar bejelentett adaptációra gondolni), pláne annak fényében, hogy kizárólag a tényeket nézve semmi nem utalt ekkora durranásra.

Clair Obscur: Expedition 33 rendezője, Guillaume Broche a BBC-nek adott interjúban (köszönjük, Dexerto!) beszélt arról, hogy azért döntött a Ubisoft elhagyása mellett, mert unta az töltött időt (ez abból kiindulva mondjuk nem meglepő, hogy a cég szinte összes nagyobb alkotása ugyanarra a formulára épül), a csapat összeállításának módja pedig kis túlzással élve megfilmesítésért kiált.

Broche ugyanis kiemelte, hogy online fórumokon (például Redditen) közzétett posztok segítségével kezdett toborzásba, a program írója, Jennifer Svedberg-Yen pedig úgy került a fedélzetre, hogy készített egy demót, amellyel bizonyítani szerette volna, hogy megállná a helyét a szinkronszínészek között. Ennél is meghökkentőbb, hogy a Sandfall Interactive zömében olyan újoncokból áll, akiknek egyáltalán nincs, vagy csak nagyon kevés tapasztalatuk van játékfejlesztés terén – innen nézve egészen ámulatba ejtőek a maximális pontszámok, ugye? A zöldfülűség tehát ebben az esetben nem igazán jelentett hátrányt, épp ellenkezőleg: hozzájárult ahhoz, hogy egy kliséktől mentes, egészen egyedi program legyen a végeredmény, ami történet, prezentáció és játékmenet terén is a felső kategóriát képviseli. Szívből örülnénk, ha több ilyen csapat létezne ebben az iparágban.

A borítóképek forrása: Sandfall Interactive, Epic Games