• A Deathloop eredetileg egy mellékprojektként indult
  • Amíg a Bethesda eldönti, hogy legyen-e Dishonored 3
  • A fejlesztés során viszont teljes értékű játék vált belőle

Kevés olyan megbízható csapat van jelenleg, mint a francia Arkane Studios, az 1999-ben alapított stúdió ugyanis csupa remek játékkal örvendeztetett már meg minket az évek során. Ezek közül a legismertebbek egyértelműen a kiváló a Dishonored-játékok, de az eleinte heves vitákat kiváltó Prey is fantasztikusan sikeredett, az austini részleg pedig a Redfallal bizonyíthat nemsokára – bár ebben az esetben azért nem árt, ha kicsit lejjebb csavarjuk az elvárásokat. A 2021-ben megjelent, egészen egyedi koncepcióra épülő Deathloop is üde színfoltja volt a játékiparnak, az időhurokra épülő FPS viszont eleinte egyáltalán nem annak készült, mint ami végül lett belőle.

Minderről a stúdió alapítója, Raphael Colantonio beszélt a Rock Paper Shotgunnak, az interjú során ugyanis elmondta, hogy a Bethesda eredetileg csak le szerette volna foglalni a csapatot egy kisebb léptékű projekttel, amíg eldönti, mi legyen a Dishonored harmadik részével. "A Bethesda szerette volna, ha csinálunk valamit." – mondta a fejlesztő. "Nem igazán tudták eldönteni, hogy mi legyen a Dishonored után, akarnak-e egyáltalán harmadik részt. Szóval azt mondták, hogy készítsünk valami egyszerű és rövid játékot, amíg kitalálják." Ebből az elgondolásból született meg a végül éveken át készülő, rövidnek és egyszerűnek távolról sem nevezhető Deathloop, ami (mint kiderült) végső soron a Dishonored világában játszódik (egy lehetséges jövőképet mutatva be), tehát erős sarkítással mégiscsak a széria harmadik részét hozták tető alá. Persze azért így is szívesen vennénk egy valódi folytatást.