Létezik néhány olyan videójáték, melynek fejlesztése bőven kimeríti a kaotikus fogalmát, elég csak a nehezen megszületett Prey-re és a méretes csalódásnak bizonyult Duke Nukem Foreverre gondolni. A Dead Island 2 is ebbe a kategóriába esik, hiszen a trópusi szigetet Harran városára cserélő Techland után a berlini székhelyű Yager Developmentre (Spec Ops: The Line) hárult a feladat, hogy 2015-re előálljon a folytatással, az élet azonban más forgatókönyvet szánt az élőhalottaknak.
Ahogy azt mindenki tudja, ebből a tervből olyannyira nem lett semmi, hogy a második rész csak évekkel később, 2023 áprilisában került fel a polcokra, méghozzá a Homefront: Revolutiont is jegyző Dambuster Studiosnak köszönhetően. Valószínűleg egy komplett dokumentumfilm készülhetne arról, miért hírünk alanyát tekintjük a fejlesztői pokol definíciójának, a Deep Silver egykori kommunikációs vezetője azonban most felfedett néhány kulisszatitkot, kiemelve, hogy már évekkel ezelőtt megkaphattuk volna a játékot – más kérdés, hogy milyen áron.
Martin Wein a GamesIndustry.biz csapatával beszélgetve elárulta, hogy hiába a 2014-es E3-on levetített, azóta legendássá vált előzetes (ezt láthatjátok fent), maga a játék cseppet sem volt szórakoztató, amit a visszajelzéseken is megmutatkozott.
„Semmi köze nem volt ahhoz, ami az eredeti Dead Islandet [...] igazán szórakoztatóvá tette” – fogalmazott a korábbi vezető. „Éppen ezért tesztelésnek vetettük alá a programot, végül pedig szörnyű visszajelzéseket kaptunk. Leültünk tehát a fejlesztőcsapattal, és megkérdeztük: »Oké, mi a teendő?«, mire ők azt válaszolták: »Hagyjátok ránk.«” – tette hozzá, majd elárulta, hogy mivel 2-3 hónap múlva sem változott a helyzet, végül elvették a projektet a Yagertől, a 2015-ös megjelenésből pedig nem lett semmi.
„Néha nehéz döntéseket kell hozni. Kiadhattunk volna ugyan egy rossz játékot, ami talán hoz némi pénzt, ám biztos, hogy ezzel a lépéssel tönkretettük volna a franchise-t” – magyarázta Wein. Szerencsések lehetünk tehát, hogy a Deep Silver a minőséget választotta a gyors pénzszerzés helyett, mert bár a Dead Island 2 boltokba került változata sem hibátlan (sőt), cserébe viszont roppant szórakoztató, és tartalomban sem szenved hiányt. Ahogy azt a mondás is tartja: türelem zombit terem.
A borítóképek forrása: Steam