Mielőtt a lényegre térnénk, érdemes tisztába tenni, hogy mi is az a tick rate, azok számára, akik nem lennének képben a fogalommal. Az online játékokban ez a hertzben mért szám jelöli azt a frekvenciát, amilyen sűrűséggel a játék szervere frissíti az aktuális történéseket. Minél magasabb a szám, a játék annál pontosabb gyakorisággal méri a lövéseket és találatokat, vagyis kompetitív címeknél kulcsfontosságú, hogy magas tick rate-tel rendelkező szerverek álljanak a meccseink mögött.

Mi a helyzet tehát a Battlefield Redsec esetében? Nos, a Battlefield 6 első szezonjával élesedett battle royale mód egy eléggé szokatlan megoldással érkezett. David Sirland, a játék vezető producere elárulta, hogy a Redsec szerverei alapjáraton 30hz-es tick rate-en pörögnek, ám ez a játék végére megváltozik. A leszűkült körben, az utolsó, legfontosabb csatára már 60hz-en frissítenek a szerverek, ez pedig köröket ver a legnagyobb riválisokra a zsánerben. Hogy képben legyetek a számadatokkal: Call of Duty: Warzone 20-24hz-es tick rate-en futtatja a meccsei teljes egészét, de a zsánert leuraló Fortnite is csak fix 30hz-es tick rate-tel büszkélkedhet.

A Battlefield Redsec szerveroldalon tehát kifejezetten erős, kompetitív játékra is alkalmas hátteret kapott, legalábbis ami az akár száz játékos is támogató battle royale zsánert illeti. Az igazán hiperkompetitív esportjátékok tick rate-je persze ennél is lényegesen több. A Valorant például extrém magas, 128hz-es tick rate-en frissít, míg a Counter-Strike 2 mérkőzései sub-tick rendszerrel megtámogatott 64Hz-es sebességen futnak. Ezek persze jelentősen kisebb méretű meccsek, jóval kevesebb játékossal, így az a tény, hogy a Battlefield Redsec 30-60Hz közti trick rate-tel pörög, kifejezetten megsüvegelendő.

Borítókép forrása: Steam