Noha a rengeteg kiváló címnek köszönhetően mostanra mindenki megtalálhatta a kedvenc túlélőjátékát, szerencsére olyan sokan rajonganak a craftolásra, építkezésre és felfedezésre (na meg persze a túlélésre) alapozó műfajért, hogy megfelelő téma és minőség esetén az új érkezők is könnyedén kikaparhatják a maguk gesztenyéjét. Ami az előbbit illeti, a Forty-Niner nevet viselő produkció (köszönjük, Game Rant!) elég nagy előnyből indul, a VowelA Games indie alkotása ugyanis vadnyugati környezetbe (az aranyláz idején járunk) helyezi a sokat látott survival elemeket, a procedurálisan generált helyszíneknek köszönhetően pedig garantált a változatosság, legyen szó a környezeti elemekről vagy időjárásról.
A steames leírás szerint attól függően alakul a Forty-Ninerben töltött időnk, hogy cowboyként vagy indiánként kezdünk-e bele a túlélősdibe, hiszen ez határozza meg, hogy milyen küldetéseket és képességeket (bizony, szerepjátékos elemek is lesznek!) kapunk, miközben építgetjük a bázisunkat és összegyűjtjük az ehhez szükséges nyersanyagokat. A készítők ígéretei alapján a programban található összes NPC-nek megvan a maga napi rutinja, a békés járókelők életét pedig egyedül és kooperatív módban is megzavarhatjuk a westernek elengedhetetlen kellékének számító pisztolypárbajokkal – persze törvénytisztelő állampolgárok is lehetünk, de abban hol az izgalom? Ahogy azt a Game Rant munkatársa is írta, a Forty-Niner olyan, mintha a Red Dead Redemption és a Valheim eltitkolt gyermeke lenne – ha érdekel egy ilyen koktél, ITT tudjátok kívánságlistára tenni a megjelenési dátummal egyelőre nem rendelkező, korai hozzáférésben debütáló produkciót.
A borítóképek forrása: Steam