Az Aliens: Colonial Marines korunk Duke Nukem Foreverje: szintén a Gearbox fejlesztette (részben legalábbis), szintén hatalmas várakozás előzte meg, szintén sokat késett, szintén sokan szidják, és szintén sikeresnek mondható -- azt hiszem, ehhez nehéz bármi nyomdafestéket tűrő megjegyzést hozzáfűzni.

A játékosok szebbé tennék az Aliens: Colonial Marinest

Mindenesetre a játékosok igyekeznek menteni a menthetőt, és ha már a program értékelhetetlen, hát a modderek munkája legyen az. Noha az MI-t kipofozni nem lesz egyszerű (kérdés, hogy házi barkácsolással lehetséges-e egyáltalán), korai tüneti kezelésként legalább a grafikát fel lehet tornászni. Erre tett kísérletet a Steam adonys nevű felhasználója, aki először egy fórumtémával, majd az ott összegyűjtött tapasztalatokból építkezve egy konfigurációs fájl csomaggal rukkolt elő.

A .rar állományt feltöltő adonys nem tartja magát moddernek, ez is inkább csak beállítások sora, melyeket -- a fórumozók szerint érthetetlen módon -- a Gearbox nem tett elérhetővé a végleges változatban. A kódban turkálva persze hamar kiderült, hogy miért nincs többek között DX11-es mód: a Gearbox csak 2007-ig bezárólag vizsgálta a videokártyákat, így az azóta megjelent, ki tudja, hány generációnyi fejlődést figyelmen kívül hagyta a munka során. Tehát, amit most látunk, az egy 2007-es játék, és ez bizony megmagyarázza, hogy miért néz ki olyan csúnyán.

A fájlok letöltése után a C:\Felhasználók\*NÉV*\Dokumentumok\my games\Aliens Colonial Marines\PecanGame\Config\ mappában kell felülírni a már meglévőket, de persze csak biztonsági mentések készítését követően. Ha ez meg van, a fájlokon belül magunknak kell megadnunk a videokártyánk azonosítóját és batch-számát, és persze a FOV-ot is magunknak kell beállítanunk. Pontos és részletes leírást, angol nyelven, itt találhattok -- ha minden igaz, a módosítások eszközölését követően olyan lesz a játék, mint a fenti képen.