A StarCraft széria nem első sorban a történetével hódít, hanem a nagyon komoly kompetitív módjával, ám ebben a kezdő játékosoknak nem sok esélye van. A sikerélményhez sok-sok meccs kell, de mire összegyűlik a kellő tapasztalat, elmehet az ember kedve az egésztől -- erre a problémára nyújthat megoldást az AI Training program.

A valamikor jövőre esedékes StarCraft II: Heart of the Swarm lehetőséget biztosít arra, hogy a zöldfülű játékosok ne csak a kampánymód keretében, hanem az online küzdelmekhez leginkább hasonló körítésben is megismerkedjenek az egységekkel. A kiképzés során a gép folyamatosan tanácsokkal fog ellátni minket, majd ha az alapokat sikeresen elsajátítottuk, mankók nélkül, egyre keményebb meccseket is játszhatunk a mesterséges intelligenciával szemben, mindez pedig ahhoz vezet, hogy egy napon magabiztosan vethetjük bele magunkat a multiplayer arénába, ahol aztán remélhetőleg nem törlik fel velünk azonnal a padlót.

A játék vezető tervezője, Mike Morhaime szerint ez segít abban, hogy a kezdő játékosok belerázódjanak a játék sava-borsába, hiszen sokan nem tudnak elszakadni a szólómódtól. A fejlesztés során a hozzáférhetőség volt a kulcsszó.