Habár a Sony videojátékfejlesztői divízióját úgy ismerjük, mint a magas költségvetésű, kreatív, erős sztorival és karakterekkel operáló címek éllovasait, a Sony Interactive Entertainment és azon belül a PlayStation Studios irányadása sokat változott az elmúlt években. Hiába a nagy profilú bukások és az egymás után elkaszált címek, a Sony nem hajlandó elengedni a live-service fókuszt, pedig a jelen állás szerint csak úgy égnek a dollármilliók a füstbement próbálkozások nyomán, és a következő nagy live-service dobás, a Marathon sem tűnik túl bizalomgerjesztőnek. Persze jól tudjuk, hogy elég egyetlen jól sikerült címet összehozni, hogy az hosszú évekig őrült pénznyomdává váljon, de a legtöbben mégis azt kívánnák, hogy a PlayStation maradjon a kaptafánál: összpontosítson továbbra is a minőségi egyjátékos sztorijátékokra!
Úgy néz ki, ez az álláspontja Shawn Laydennek is, aki 2014-től 2019-ig vezette a Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios kötelékét. A The Ringernek adott interjújában Layden kemény szavakkal illette a folyamatos frissítésekre és rendszeres mikrotranzakciós monetizációra építő címeket. Szerinte a live-service játékok nem is valódi játékok, csak olyan önismétlő programok, amik csak a játékosok interakcióját (és elkötelezettségét) hivatottak maximalizálni.
"Számomra egy játéknak kell, hogy legyen három kötelező összetevője. Szükség van egy sztorira, egy karakterre és egy világra. A Horizon, God of War vagy Uncharted játékok ezt mind kipipálják. Ha live-service játékot fejlesztesz, csak egy olyan repetitív tennivalóra van szükséged, amit a legtöbb ember könnyen megért. Emellett szükség van valamiféle lehetőségre, hogy kommunikálhass a játékon belül a többi hasonló emberrel, végül pedig kell valami, ami arra ösztönöz, hogy újra és újra és újra teljesítsd azt a bizonyos tennivalót." – magyarázta Layden, aki bevallotta azt is, hogy részben a live-service erőltetése miatt hagyta ott 2019-ben a Sony-t.
"Rengeteg fejlesztő próbálja utolérni a Fortnite-ot és rengetegen próbálnak Overwatch-kihívót készíteni, csak más skinekkel. Ha azért vágsz neki a fejlesztésnek, mert hatalmas pénzeszsákok lebegnek a szemeid előtt, az életed végéig kergetheted ezt az illúziót. A legtöbbeknek ez a siker egyszerűen sosem fog összejönni." – tette hozzá Shawn Layden, aki láthatóan a legkevésbé sem ért egyet a jelenlegi SIE CEO, Hermen Hulst irányadásával.
Borítókép forrása: Eurogamer


