Pár napja adtunk hírt róla, hogy a Remember Me-t fejlesztő rancia Dotnod szerint a játékipar szexista, a női főszereplőket csak méteres cicikkel lehet eladni, és a legtöbb kiadót képtelenség meggyőzni észérvekkel. A Penny Arcade által leközölt interjú nagy sajtóvisszhangot keltett, sokan felháborodtak, a BioWare pedig a hivatalos blogon regált, mondván, nekik soha nem volt gondjuk a női főszereplők megalkotásával.

Ann Lemay, a Mass Effect 3 egyik írója a játék Omega DLC-jében feltűnő, Nyreen Kandros nevű turián hősnőt hozta fel példaként. Nyreen eredetileg egy nem játékos karakter lett volna, de Lemay felismerte a benne rejlő töméntelen lehetőséget, így végül egy rövid ideig csatlakozott Shepardhöz és Ariához a csempészek főhadiszállásaként ismert űrállomás visszafoglalásakor. Ann állítja, hogy amikor előállt a hidegvérő bérgyikosnő ötletével, az EA és a BioWare mindenben támogatta, nem tapasztalt hátrányos megkülönböztetést.

"Kemény, erős jellemmel ellátott női karakterek -- vagy nem fehér és nem férfi szereplők -- megírása nem kellene, hogy probléámát jelentsen. Ha el tudunk vonazkoztatni a kliséktől, és utat engedünk nekik, sokkal gazdagabb és kidolgozottabb történeteket és főhősöket alkothatunk, és az ipar is egy érdekesebb, szórakoztatóbb játszótérré válik. Ez egy győztes-győztes szituáció." -- fogalmazott Ann.

Persze érdemes megjegyezni, hogy Nyreen egyrészt mellékszereplő, másrészt abból sem valami jó, mi több, a Mass Effect 3 egy akció-szerepjáték, ebből kifolyólag tehát muszáj, hogy női Shepardöt is indíthassunk, ha szeretnénk. A Remember Me ezzel szemben egy beat 'em up, ami új szellemi tulajdon is. A helyzet tehát nem egyértelmű.