Miközben a Microsoft hevesen magyarázza a bizonyítványát az Xbox Game Pass, és főleg a Game Pass Ultimate példátlanul hatalmas áremelése miatt, a játékosok tömegesen mondják le az előfizetésüket. Finoman fogalmazunk, ha azt állítjuk, hogy a zöldek üzleti lépését nem fogadta tapsvihar – főként Magyarországon, ahol egyik napról a másikra duplájára nőtt az Xbox Game Pass Ultimate ára. Habár a havidíjas szolgáltatás legfelső szintje valóban sok tartalmat, funkciót és előnyt kínál, világos, hogy számos játékosnak ez az árazás már bőven átlépte a lélektani határt, arról nem is beszélve, hogy nem mindenki tart igényt a Fortnite Crew vagy a Ubisoft Classics extráira. Ezt a tömeget próbálja visszaédesgetni magához egy egészen jó ajánlattal a Microsoft.

Tom Warren, a The Verge mindig megbízható újságírója számolt be a hírről, miszerint már aktívan zajlik egy újabb "csomag" tesztelése, ami a Game Pass havidíjas szintjeitől függetlenül, teljesen ingyenesen nyújtana hozzáférést a bétastátuszát elhagyó Xbox Cloud Gaming felhőalapú rendszeréhez. Ez az ingyenes verzió a Game Pass könyvtárától teljesen függetlenül működve lehetővé tenné a felhasználó által birtokolt játékok, illetve a hétvégente a Free Play Days promócióban feltűnő címek streamelését PC-n, konzolon, mobilon, tableten, okostévén és jóformában bármi egyéb eszközön, ami rendelkezik képernyővel.

A csomag hátulütője természetesen az lenne, hogy a pénzünk helyett az időnkkel kellene fizetnünk a felhőalapú játékért. Warren beszámolója szerint minden indításkor kb. 2 percnyi reklámot kellene végignéznünk, amelyet maximum 1 órányi zavartalan játék követhet. Havonta összesen 5 ilyen alkalmat, vagyis összesen 5 óra játékidőt engedélyezne a Cloud Gaming ingyenes verziója, amit Warren szerint hamarosan nyilvános bétatesztelésre bocsájthatnak, pár hónapon belül pedig már kilátásba kerülhet a hivatalos indítása is.

Természetesen a fenti információk még egyáltalán nincsenek kőbe vésve, a Microsoft hivatalos közleményéig érdemes fenntartásokkal kezelni a The Verge riportját. Az azonban több mint valószínűnek tűnik, hogy egy reklámokkal megtámogatott szint mindenképp kilátásban van a Microsoftnál, hiszen már régóta pedzegetik, hogy egy ilyen belépőszint bevezetését tervezi a Microsoft videojátékos divíziója.

Borítókép forrása: Xbox Wire