A múlt héten a teljes videojátékipart megrázta a Microsoft lépése, amikor is a redmondi techóriás bejelentette az Xbox Game Pass áremelését. Természetesen várható volt, hogy idővel újra drágul majd a több szinten működő havidíjas szolgáltatás, de páratlan és nagyon is indokolt volt a népharag, amikor megtudtuk, hogy az USA-ban 50%-kal, számos más országban (Magyarországon is) pedig duplájára emelkedik a Game Pass Ultimate ára. Ilyen jelentős mértékű egyidejű áremelkedésre az iparágban még nem volt példa, így sokan már rávetették az első marék földet a korábban a "legjobb havidíjas deal"-ként emlegetett Game Pass-re.

A szolgáltatás eddigi legerősebb évének a végéhez közeledve lehet keresni az okokat, hogy miért következett be ez a példátlan mértékű áremelés, és akkor sincs nehéz dolgunk, ha a Call of Duty-ban szeretnénk meglátni a bűnbakot.Bloomberg friss riportja szerint ugyanis elképesztő bevételkiesést eredményezett, amikor az Activision Blizzard King felvásárlását követően a Microsoft a havidíjas játékkönyvtár elsőnapos címévé tette a Call of Duty-széria aktuális epizódjait.

A Microsoft egykori dolgozóinak beszámolóira alapozott riport szerint a Microsoft már több mint 300 millió dollárt bukott a Call of Duty becsült eladásaiból azzal, hogy Game Pass-előfizetéssel is elérhetővé tette a legfrissebb epizódokat. Nagyon látványos a tavalyi felvonás, a Black Ops 6 esete, amely az IGN riportja szerint enyhe túlzással senkinek sem kellett teljes áron PC-n és Xbox-konzolokon. A becsült eladási adatok szerint a Call of Duty: Black Ops 6 összes eladott példányának 86%-a PlayStation 5-ön kelt el, vagyis csupán 14%-ot tettek ki a PC-s és Xbox-os játékosok összesítve. Mivel a soron következő epizód, a Black Ops 7 a szokásosnál jóval kevesebb előzetes lelkesedésnek örvend, jó esély van rá, hogy az idei számok ennél is cudarabbak lesznek.

Habár az Xbox Game Pass Ultimate elsőnapos címeinek eddig ismert line-upja továbbra is piszkosul erős (csak ebben a hónapban olyan címekkel gazdagodik, mint a Ninja Gaiden 4 és a The Outer Worlds 2), a hatalmas áremelés egész biztosan rengeteg játékost tántorít el nemcsak a Game Pass legfelsőbb szintjére való előfizetéstől, de a Microsoft videojátékos ökoszisztémájától is, melynek a szíve-lelke lett a Game Pass. Mindezt pedig éppen abban a hónapban, amikor úton van a ROG Xbox Ally és Ally X, illetve már nem túl távoli kilátás az újgenerációs Xbox otthoni konzolok érkezése sem. Vajon jobban járt volna a Microsoft akkor, ha az Activision felvásárlását követően a Call of Duty-franchise-t távol tartja a Game Pass-től?

Borítókép forrása: Activision