Az Xbox One-exkluzív Ryse: Son of Rome egyszerűen nem lett olyan jó játék, hogy a sajtó és a vásárlók egyaránt szeressék. Utóbbiak még csak-csak elvoltak vele, de az újságíróknak csak ritkán jött be a Crytek God of War-klónja, amiben a sok, brutális részletességgel kidolgozott szandálos pasas majdnem minden tét nélkül püfölte egymást a nagyjából hatórás kampányban. Ez a savanyú reakciósorozat pedig a játék Metacritic-értékelésén is meglátszik, ami a hír írásakor 60 ponton áll.

Persze érthető, hogy a Microsoft szemében mindez nem sokat jelent. Mike Ybarra, a Microsoft Studios főnöke úgy véli, a kritikák ellenére is sokan élvezik a programot, és különben is, a Crytek inkább csak az Xbox One képességeit szerette volna megcsillogtatni a Ryse: Son of Rome-mal, nem pedig forradalmat hozni a játékmenet terén.

"A Metacritic egy bonyolult téma a játékiparban." -- magyarázta Ybarra a MyXboxLive-nak. "Először elég nehéz szívvel néztük, ahogy a beérkező számok rendre alacsonyabbnak bizonyultak, mint reméltük. Ez egy játékcsapatnak sem esik jól, főleg, ha sok időt és energiát ölnek a programjukba. Ugyanakkor viszont egy csomó játékost láttunk, akik azt mondták, hogy ők bizony élvezték a Ryse-t. Ha felnézel az Amazonra, magad is láthatod, hogy a játék 4 csillagon áll az 5-ből, ezt pedig a vásárlók szavazták meg."

Szintén Ybarra mondta, hogy a Ryse: Son of Rome a "kompromisszumok játéka"; a Cryteknek a koncepció lefektetésétől kezdve csak az számított, hogy döbbenetesen jól kinéző játékot készítsen, ami demonstrálja az Xbox One erejét. Ezért is áldozták be a 1080p-s felbontást, ugyanis Ybarra szerint az így nyert extra kakaónak hála a játék jobban mutat, mintha csak simán élesebb lenne.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!