Amikor felmerült a kérdés, hogy mit szeretnék felújítva vagy újragondolva látni, a bennem élő humorista-kerestetiknek rögtön eszébe jutott, hogy a GTA-sorozatra igazán ráférne egy jó remaster… Emellett több tucat remek játék ugrott be a C64/Amiga korszakából, amit szívesen kipróbálnék modernebb köntösben (pl. a Wings egy jobb változatát). Aztán meg az esélyesebb PC-s címek, például a film miatt most gyakran emlegetett Dune 2, ha már a Command & Conquerből kaptunk felújítást (na, jó, csak 1-1 epizódot, egyelőre). No meg a Metal Gear-sorozat, amiből már készült egy részleges remaster, de az nem jutott el PC-re, és amúgy is már 10 éves. A pletykák szerint készül is éppen egy újabb dózis, remélem, most minden belekerül az eredeti 2D címektől a nagyokon át az Acidig – csak hát a Konami adja majd ki, így igyekszem nem nagyon reménykedni.

Akadt még pár cím, ami felkerült a kb. 30 perc alatt készült listámra: Deus Ex, Incubation, Steel Panthers 2, Dungeon Keeper, Prototype, Mercenaries 2, WH40K Dawn of War 1, és a Star Wars: KOTOR. (Tulajdonképpen a Star Wars: Galaxies is, csak valahogy nekem is fiatalabbnak kéne lennem hozzá, rengeteg szabadidővel, hogy újra fél napokat tölthessek benne.)

Everyone wants the big chair, Meg!

De a 2002-es Star Trek: Bridge Commander az, amiben még ezeknél is több időt töltöttem, és még jobban hiányzik, mert bár elérhető GOG-on, de valahogy soha nem olyan, mint amire emlékszem... Igen, persze a Bridge Crew egyfajta remake-nek is felfogható, csak éppen a multizásra (meg VR-ra) hegyezték ki, így egy szál parancsnokként sokkal macerásabb és kevésbé élvezetes az egész. Maradjunk az eredetinél A játékban, vagy ha úgy tetszik, mini-sorozatban, egy Galaxy osztályú hajó parancsnokságát vesszük át, hogy maga Jean-Luc Picard vezessen be a feladatainkba. Ezzel megismerjük az elsőtiszt, kormányos, taktikai tiszt, tudományos tiszt és főgépész állomásait és azok lehetőségeit. Ezek egy része pár kattintással komolyan mikromenedzselhető, de általánosabb utasításokkal sok mindent rá is hagyhatunk a hozzáértő legénységre, főleg a harci manőverek terén. Sőt, ők maguk is tesznek néha megjegyzéseket, hogy segítsék munkánkat – hátha elfelejtettük, hogy mi a dolgunk. Ha még ennél is komolyabb kézi vezérlésre vágyunk, külső nézetből, akciójátékként is levezényelhetjük az űrcsatákat.

Szerepjátékszerű döntési lehetőségeink viszont nem nagyon vannak: kissé szabálytalan módon az első tisztünk tárgyal helyettünk, hogy megfelelően gördülhessen előre a történet a következő ütközetig. Abból pedig van jó pár, végtére is videojátékról van szó, így nem meglepő, hogy a sorozathoz képest elég gyakran keveredünk harcba.

Mod: a legvégső határ

A történet végeztével ízlésünkre szabott csatákban vehetünk részt (a multi kétlem, hogy működne), így jó ideig szolgálhatunk még a flottában. Közepesen homályos emlékeim szerint ráadásul ehhez annak idején jó pár modot is használhattam, a legénység tagjainak vagy egyenruhájának lecserélésétől egészen az új hajóosztályok játékba integrálásáig. A modder közösség egyébként még most is aktív, sőt nem is olyan régen jelent meg egy rajongói remaster, de azért én jobban örülnék, ha egy hivatalos változat vagy még inkább fél-remake készülne. Aztán a modderek majd kijavíthatnák a hibáit…

Szerkesztőségünk többi tagjának kedvenceit erre a linkre kattintva nézhetitek meg!