Sok olvasó már valószínűleg alig várja, hogy péntek legyen, és nemcsak azért, mert az a hétvége előszobája, hanem mert ezen a napon jelenik meg a Battlefield 6, avagy az év leginkább várt FPS-e. Az Electronic Arts mindent megtett azért, hogy az ezúttal négy csapat (DICE, Motive, Criterion, Ripple Effect) által készített FPS visszacsábítsa a Battlefield 2042-ben csalódott rajongókat, hiszen nem elég, hogy volt egy hosszú ideig tartó tesztidőszak (Battlefield Labs), a nyílt bétákra adott visszajelzéseket is véresen komolyan vette a kiadó, nem mellesleg kampányt is kapunk, ami persze másodlagos a multiplayer mellett, de mindenképp örvendetes a létezése. Ha mindehhez hozzávesszük, hogy a meghosszabbított bétát kínáló Call of Duty: Black Ops 7 finoman szólva sem nyerte el a játékosok tetszését (a reakciókból kiindulva könnyen lehet, hogy ez lesz a következő Modern Warfare 3), elég nagy az esély arra, hogy tarolni fog a Battlefield Studios lövöldéje, ami amellett, hogy jól láthatóan visszakanyarodik a franchise fénykorához, technikai szempontból is a legfelső kategóriát képviseli. 

A 2002-ben indult sorozat mindig is arról a rombolhatóságról volt ismert, amit még Michael Bay is megirigyelne, a hatodik számozott felvonásban pedig még feljebb kerül a léc ezen a téren, hiszen kis túlzással a fél pályát eltüntethetjük a megfelelő eszközök segítségével. A pusztítás ráadásul felettébb látványos is amellett, hogy rengeteg épületre és tereptárgyra kiterjed, így aztán adja magát a kérdés, hogy milyen fekete mágiához folyamodtak a fejlesztők az álleejtő eredmény eléréséhez. Nos, a válasz sokkal egyszerűbb, mint azt gondolnánk.

„Az az egyetlen varázslat, hogy magunk mögött hagytuk a PS4-et és az Xbox One-t” – mondja Christian Buhl technikai igazgató a PC Gamernek adott interjúban. „Szóval magasabbra került a léc a memória- és a CPU-sebesség terén, ami nyilvánvalóan segített az általános teljesítmény javításában, hiszen nem kellett arra törekednünk, hogy a játék jól fusson mondjuk PS4-en. Ezen kívül rengeteg munkára volt szükség. A tesztelés, a rombolás tesztelése, a különböző területek optimalizálása volt a lényeg. Természetesen a Frostbite motort használjuk, amit a Battlefieldhez, ergo a romboláshoz terveztek. [...] Nem hiszem, hogy lett volna valamiféle csodaszer, csupán rengeteget kellett dolgozni és tesztelni” – tette hozzá. A Battlefield 6-ban tehát nem azért olyan fantasztikus a fizika és a pusztítás, mert a DICE lepaktált az ördöggel, csupán – a Call of Duty fejlesztőcsapataival ellentétben – képes volt elengedni az előző generáció kezét, valamint addig ült a projekten, amíg a lehető legtökéletesebb nem lett a végeredmény. Reménykedjünk, hogy a játék többi része is legalább olyan jó lesz, mint a prezentáció.

A borítóképek forrása: Xbox Wire, EA