Az Edge portál nemrégiben beszélgethetett pár, nevét eltitkoló fejlesztővel, akik szerint a PS4 sokkal gyorsabb az Xbox One-nál. A mérési eredmények szerint a memóriahozzáférés a Sony konzolján 40-50%-kal sebesebb, míg az ALU szintén olyan 50%-kal gyorsabban dolgozik, ráadásul a Microsoft gépén "kínszenvedés" az ESRAM kezelése. Egy példát is kaptunk: optimalizálás nélkül egy konzolexkluzív fejlesztói tesztkód a PS4-en 30 fps-sel tud zakatolni 1920×1080 felbontás mellett, míg az Xbox One-on csak kb. 20 fps a sebesség, a felbontás pedig csak 1600×900.

A megkérdezett fejlesztők elmondása szerint egyik platformnak sem végleges még a teljesítménye, a cégek ugyanis folyamatosan dolgoznak az újabb, a hardverből többet kipréselő szoftvereken, de ebben a tekintetben a Microsoft le van maradva -- a driver egyesek szerint rettenetes, a közelmúltban tuningolt órajelek pedig nem hoztak mérhető változást. Persze a Sony sem tökéletes, az általános helyzet ugyanis az, hogy még nincs tökéletesen működő fejlesztői készlet, de ha lenne is, a csapatok még nem ismerték ki a hardvert, így gyakorlatilag egyforma programok fognak készülni egy darabig, s még az extra, a Kinect vagy a PS tapipad nyújtotta lehetőségeket sem nagyon használják ki.

A Microsoft természetesen megszólat az ügyben, mondván, hogy puszta teljesítményadatoknál árnyaltabb a helyzet, hiszen a gép komplex kiépítéséből fakadóan egy-két adat nem tud teljes képet alkotni.

playstation-4-alt.jpg