Nem érdemes fél lábon állva várniuk azoknak, akik a Hytale első bemutatója óta számolják a napokat a játék megjelenéséig. A Riot Games tulajdonában lévő Hypixel Studios bejelentette, hogy hiábavaló volt a 10 évnyi fejlesztés, hiábavaló volt a Riot több dollármilliós befektetése és hiábavalóan dolgozott több mint 100 ember a stúdiónál, a Hytale sosem fog elkészülni, a fejlesztés pedig leáll. Ennyi volt tehát a legígéretesebb Minecraft-klónnak, amely a Mojang játékának sikereit megirigyelve mélyebb fantasy-körítéssel és RPG-rendszerekkel, küldetésekkel és kihívásokkal hozta volna létre a saját voxeles sandboxát. A fejlesztésért a legnépszerűbb Minecraft-szerver, a Hypixel kiötlői feleltek, ám úgy tűnik, a valódi fejlesztői munkába beletört a bicskájuk.

"A játékfejlesztés brutálisan nehéz dolog – főleg akkor, ha valami igazán eredetit szeretnél létrehozni, ami megszólítja a kreatív, lelkes közösséget. Ahogy idővel fejlődött és átalakult a játékkal kapcsolatos víziónk, és ahogy a zsáner megérett körülöttünk, egyre magasabbra került az a bizonyos léc. A technikai ambícióink is egyre komplexebbé váltak, és habár a munkálatok közepén újrakezdtük az engine fejlesztését is, világossá vált, hogy a Hytale nincs abban az állapotban, ahogy azt szeretnénk." - olvasható a játék törléséről szóló bejegyzésben, amiből az is kiderül, hogy a projekt bezárásával munka nélkül marad a stúdió több mint 100 alkalmazottja is, hiszen magát a fejlesztőcsapatot is bezárják.

A Hytale fejlesztése 2015-ben vette kezdetét, ekkor pedig a projekt alig volt több a Hypixel Minecraft-szerveren látható extra mechanikák és minijátékok saját engine-es összességénél. A Riot Games látott fantáziát a dologban, így többmillió dollárral támogatta a fejlesztést, 2020-ban pedig egészben felvásárolta a Hypixel Studios csapatát. Úgy tűnik, nem ez volt a LoL-brigád legjobb üzleti döntése.

Borítókép forrása: Hypixel Studios