Nehéz lenne szavakba önteni azt az élményt, amit a Clair Obscur: Expedition 33 nyújt, a gyász témakörét boncolgató, közben egzisztenciális kérdéseket fejtegető JRPG ugyanis minden elemében (közel) tökéletesre sikeredett, legyen szó forgatókönyvről, karakterekről, felfedezésről, hangulatról vagy játékmenetről. A Sandfall Interactive GOTY esélyes szerepjátéka kellőképpen hosszú sztorival és rengeteg, részben opcionális tartalommal van megáldva (én például 48 óra után jutottam el a stáblistáig), és bár szokás mondani, hogy jóból is megárt a sok, ebben az esetben valószínűleg egyetlen rajongó sem búslakodna, ha a fejlesztők új tartalmakat festenének a vászonra.

Szerencsére könnyen lehet, hogy a jövőben kibűvül a belle époque világ, a francia stúdió ugyanis Bluesky-on értekezett arról (köszönjük, PC Gamer!), hogy javában zajlik az ötletelés az extra tartalmak és lehetőségek kapcsán. Jelenleg is vizsgáljuk a fejlesztési lehetőségeinket, legyen szó akadálymentesítési funkcióktól, új tartalmakról és egyéb apróságokról. Ez természetesen a további lokalizációt is magában foglalja” – olvasható a Sandfall bejegyzésében.

A posztból sajnos nem derül ki egyértelműen, hogy számíthatunk-e tényleges DLC-re (ezt talán még a cégen belül sem tudják), ám a vártnál sokkal nagyobb sikerből kiindulva nem lepődnénk meg, ha érkezne egy-két sztori bővítmény – hely éppenséggel bőven akad a világtérképen. Sokan bizonyára annak is örülnének, ha kapnának egy manapság már szinte szériatartozáknak számító fotómódot, hiszen rendkívül látványos világot kreáltak a művészek az Unreal Engine segítségével, ami érdemes arra, hogy megörökítsük. Hamarosan talán okosabbak leszünk a csapat terveit illetően, addig pedig bőven van idő Simon legyőzésére – bevallom őszinén, én be sem mertem hozzá menni.

A borítóképek forrása: Sandfall Interactive/Kepler Interactive