Az Xbox legfőbb embere, Phil Spencer elmondta, hogy miért várnak ennyit a konzol kiadásával. Ők arra számítottak, hogy a generáció közepe környékén kezd teret hódítani a 4K TV a játékosok körében, így terveztek egy konzolt 2016-ra és 2017-re. Egyszere dolgoztak mindkét terven, de egy ponton úgy döntöttek, hogy a 2017-es elgondolásra fognak inkább koncentrálni.

Ennek oka az volt, hogy többet szerettek volna annál, mint amit 2016-ban, ésszerű áron ki tudtak volna hozni egy konzol hardverének összeállításából. Így jutottunk el ahhoz a Scorpio géphez, amit ma ismerünk. A 2016-os konzol ötletének elvetése szükséges lépés volt ahhoz, hogy egy erősebb, de megfizethető, natív 4K felbontásra és ideális teljesítményre képes masinát tudjanak összerakni.

Phil Spencernek az a véleménye, hogy bizonyos szempontból teljesen érhető volt a Sony lépése a PlayStation 4 Próval kapcsolatban. Szerinte ők egy 2016-os évhez megfelelő konzolt raktak le az asztalra a PlayStation 4 Pro kiadásakor. De a Microsoft ennél tovább akart menni, de ahhoz várniuk kellett, hogy ne csak gép legyen erős, hanem az ár is jutányos maradhasson. Így sem az ár, sem a teljesítmény nem megy egymás rovására.

project-scorpio-xbox-one.jpg