• Európában is erősen nyitott a Star Wars Jedi: Survivor
  • Olyannyira, hogy az első helyen végezte az áprilisi listán
  • Holott csak a hónap legvégén jelent meg
  • De a Dead Island 2 is dobogós lett

A botrányos PC-s rajtot ugyan vélhetően senki nem fogja egyhamar elfelejteni (javítások armadája ide vagy oda), az azért tagadhatatlan, hogy remek játék lett a Star Wars Jedi: Survivor. A Fallen Orderre szinte minden szempontból rákontrázó alkotás nem csupán a kritikusok tetszését nyerte el (szinte) maradéktalanul, de a kasszáknál is jól teljesít – olyannyira, hogy az még az EA-t is meglepte. Az már korábban is kiderült, hogy Cal Kestis második kalandja messze túlszárnyalta az előd népszerűségét, a GamesIndustry.biz oldalának köszönhetően pedig azt is megtudhattuk, miként teljesített a játék az európai piacon.

A rövid válasz: kiválóan. A hosszú, hogy ugyan a Survivor csak április 28-án debütált, így is a hónap legsikeresebb produktuma lett, legyen szó a fizikai vagy a digitális értékesítésről. A számok nyelvére lefordítva ez annyit tesz, hogy az alkotás mintegy 6%-kal szárnyalta túl a Fallen Order első hónapban történő eladásait, hozzá kell azonban tennünk, hogy az november közepén jelent meg, így "kicsivel" több ideje volt eljutni a vásárlókhoz. A dobogó harmadik helyét egyébként a fejlesztői pokol szinte minden bugyrát megjáró Dead Island 2 szerezte meg (Amerikában a második helyen végezte áprilisban), összességében pedig 10.4 millió videójáték talált gazdára Európában, ami 5.3%-os visszaesést jelent a tavalyi év ugyanezen időszakához képest. Ami a konzolokat illeti, már "pár" fokkal jobb a helyzet, hiszen 58%-kal nőttek az eladások 2022 áprilisához viszonyítva (az angol és a német piac nincs bent az összesítésben): a PS5 144%-kal, a Nintendo Switch 38%-kal, az Xbox Series X/S pedig 19%-kal volt kelendőbb, mint egy évvel ezelőtt.