• A Starfield NPC-i olyanok, mintha egy horrorfilmből léptek volna elő
  • Üveges tekintetek, robotokra hajazó animációk fogadnak minket a képernyőn
  • Természetesen már született is egy-két montázs
  • Így lényegében valóban igaz, hogy a játék hasonlít az Oblivionra

A prémium kiadások előrendelői már számos órát eltölthettek a Starfield elképesztően nagy univerzumában, így mostanra rengeteg kép és videó ütötte fel a fejét az interneten, elég jól behatárolható tehát, hogy mi vár ránk a szeptember 6-i megjelenés után. A legfontosabb természetesen, hogy a térdbe fúródott nyílvesszők bizony ebben a világban is léteznek, ám legalább ekkora jelentőséggel bír, hogy a "Bethesda báj" ezúttal sem maradhatott ki a receptből. És ezalatt most nem az immerziót vagy a tonnányi felfedeznivalót értjük, hanem a csodálatos NPC-ket, akik újfent mosolyt csalhatnak az egyszeri játékos arcára – vagy épp okozhatnak néhány rémálmot, személyiség kérdése.

36u3zmaatqlb1.jpg

A Starfield nemjátékos karaktereinek tekintetei ugyanis újfent eléggé "érdekesre" sikeredtek, az "Üveges szemek" címet viselő montázs pedig már meg is találta a maga közönségét Redditen, így több tucat játékos fejthette ki a véleményét a jelenséggel kapcsolatban. "Őszintén szólva nagyon vicces, hogy a Bethesda egyszerűen nem tud leállni a robotszerű, bizarr NPC-k készítésével." – írta az egyik felhasználó. "Minden játékukban van ilyen. Már vagy 17 év telt el az Oblivion óta, és a karakterek még mindig olyanok, mintha fából készültek volna, nincs bennük semmi emberi. Ha engem kérdeztek, szerintem most már direkt csinálják." – tette hozzá. "Egyáltalán nem lep meg, hogy a Bethesda még mindig képtelen élettel teli NPC-ket alkotni. Mindig is ez volt a legnagyobb problémájuk, ha az immerzióról, valamint a történetmesélésről van szó, és még csak meg sem próbáltak javítani rajta." – írta egy másik játékos. Való igaz, hogy a Skyrimet és a Fallout 4-et is érték kritikák a világban bandukoló karaktereket illetően, ám ezúttal ugyebár még magasabban voltak az elvárások, szóval nem csoda, hogy már a korai hozzáférés időszakában is terítékre került ez a téma. Az Oblivion szitkomokba illő dialógusai és szituációi azonban már nem részei az élménynek, bár egy-egy viccesebb jelent azért így is akad, íme az egyik: