Június 10-én fut be a MindsEye, a Build A Rocket Boy sokat vitatott TPS akciójátéka. A nemrég alapított stúdió alkotása a látványos, GTA-játékokat és a Cyberpunk 2077-et idéző előzeteseivel hívta fel magára a figyelmet, de az sem volt hátrány a marketing szempontjából, hogy a stúdiót az a Leslie Benzies alapította, aki vezető producerként felügyelte a 3D-s GTA-játékokat a Rockstar North élén. Mindezek ellenére azonban az elmúlt hetekben eléggé megsavanyodott a légkör a MindsEye körül. Számos újságíró és videós kipróbálhatta már a futurisztikus akciójáték korai változatát, a visszajelzések pedig a legfinomabban fogalmazva is vegyesek voltak, eközben pedig jónéhány nyers gameplay-felvétel is napvilágot látott, amelyeken kifejezetten silánynak tűnik a játék. A beszámolók alapján komoly gondok vannak az autóvezetéssel és a játék általános tartalmával (Red Rock City szörnyen üresnek érződik, nincsenek tennivalók), vagyis sokan úgy gondolják, hogy ráférne egy komolyabb csúsztatás a produkcióra, annak félkész megjelenése előtt. A játék, illetve a stúdió megítélését később tovább árnyékolta, hogy az ott dolgozó fejlesztők anonim visszajelzései szerint nem egy leányálom a Build A Rocket Boy berkeiben dolgozni, ezért pedig a vezetőséget teszik felelőssé.

Nagyjából ez tehát ez a nem túl hízelgő a konszenzus lengi körbe a MindsEye-t, ez pedig láthatóan nem tetszik a stúdió vezetőinek. Leslie Benzies még nem szólalt meg az ügyben, de a stúdió társelnöke, Mark Gerhard a játék Discord-csatornáján eléggé kifakadt, a nagy nyilvánosság előtt. Az Insider Gaming beszámolója szerint a stúdióvezető határozottan kijelentette: azok, akik negatív visszajelzéseket tettek közzé a játékról, 100%-os bizonyossággal fizetett trollok, akiket egy rivális stúdió eresztett rá Leslie Benzies és a Build A Rocket Boy becsmérlésére.

Talán mondanunk sem kell, hogy Gerhard hatalmas alusipkás összeesküvés-elmélete nem teszi könnyebbé, hogy bizalmat szavazzunk a stúdió játékának. Az úriember elmondása alapján mi magunk is fizetett ügynökök lennénk, hiszen mi is beszámoltunk a negatív visszajelzésekről – ez nyilvánvalóan számunkra is új infó, de azért várjuk azt a bizonyos tömött borítékot.

A viccet félretéve: elég heves a megjelenés előtti diskurzus a MindsEye körül, és nem feltétlenül a legjobb értelemben. Azt mi is kíváncsian várjuk, hogy milyen fogadtatásban részesül majd a lövölde, amelynek még a tartalmait is egészen szokatlan rendszer szerint szállítja majd a Build A Rocket Boy. Habár a nyílt világ, illetve az egyjátékos küldetések java a helyén lesz (ahogy néhány alternatív játékmód, pl. hordamód is), számos központi sztorimissziót csak az utólagos frissítések hoznak majd a játékba. Emellett azonban elérhető lesz PC-n a játék teljes pálya- és küldetésszerkesztője, amivel a stúdió arra pályázik, hogy a közösségi tartalmak adhatnak majd közel végtelen szavatosságot az alkotásnak.

A MindsEye június 10-én érkezik PC-re, Xbox Series X/S-re és PlayStation 5-re.

Borítóképek forrása: Build A Rocket Boy