Charles N Cox taktikai shooterekkel híresült el, többek között neki köszönhetjük a S.W.A.T.- és a SOCOM-sorozatokat, illetve a PS3-on debütált, majd sajnos nagyot bukott MAG-et. Cox egy ideje visszavonult, ám rajongói még mindig a nagy visszatérését várják -- nos, lehet, hogy hiába, ugyanis Charles nagyon unja az FPS-eket, és a játékiparról is megvan a maga véleménye.

"Csesszék meg, az iparban voltam egy teljes, viharos évtizedet, tudják ki vagyok, így most mindenki egyszerre hallhatja, ahogy tisztán és érthetően azt mondom: sosem dolgozom többé FPS-játékon, ennyi, kész." -- kezdi a nem épp pozitív bejegyzést saját blogjában.

Majd szépen kifejti, hogy mindenből elege van. A lövöldözős játékok hatalmas pénzeket hoznak, de unalmasak, semmitmondók, nem fejlődnek és "soha senki nem teszi fel a kérdést, hogy miért csináljuk őket egyáltalán". Cox egy anekdotát is leír egy szoftvermérnök kollégáról, aki egy erőszakos shooteren dolgozott, és a főnökei szinte sosem engedék haza, így kénytelen volt magával vinni az irodába a kislányát is, aki nehezítette a munkáját, mert minden alkalommal, mikor ott volt, el kellett rejteni a monitorról a literszám ömlő vért. Cox szerint gusztustalan és csúf ezt élőben látni, mi több, nem tartja egészségesnek, hogy játékosok milliói rajonganak a virtuális gyilkolásért.

Később persze kitér rá, hogy igenis vannak kivételek, és mint intelligens fajnak, nekünk kéne eltávolítani a játékok irányát a folyamatos erőszaktól. "Tudunk mi jobbat is, és én elvégeztem a házim: nem csinálok több lövöldözős játékot." -- zárja sorait a híres tervező.

Bár könnyű lenne egyből hülyének nézi Coxot, azért lássuk be: tény, hogy az elmúlt évek legnagyobb sikerei mind az erőszakról szóltak. GTA, CoD, Battlefield... egyikben sem a teremtésé vagy a békés szórakozásé a főszerep. Hogy ez egészséges-e, persze jó kérdés, de nem szabad elmenni szó nélkül Charles észrevételei mellett sem.

A SWAT alkotója szerint túl erőszakosak a játékok