A botrányos dialógusok és az alaposan túltolt DEI mellett az volt a legnagyobb probléma a Dragon Age: The Veilguard-dal, hogy egyáltalán nem gonoszkodhattunk a társainkkal (vagy igazából bárki mással), akik ebből adódóan a végletekig kitartottak mellettünk. Ez ugyebár eléggé korlátok közé szorította a lehetőségeinket (pláne annak fényében, hogy egy RPG-vel van dolgunk), az október 29-án megjelenő The Outer Worlds 2-ben viszont nem lesznek ilyen problémáink, a fejlesztők ugyanis kihangsúlyozták, hogy a hat főből álló kompánia egyik tagja sem fogja vakon követni a főszereplőt.
„Mindenképp el szerettük volna érni, hogy ezek a karakterek a maguk urai legyenek” – mondta Matt Singh az Xbox Expansion Pass néhány nappal ezelőtt közzétett videójában. „Megvannak a saját céljaik, motivációik, és ha a játékos egyetért velük, az nagyszerű, hiszen ott lesznek melletted. Ha azonban az érdekeik ellen mész, akkor azt nem hagyják szó nélkül, ami végül konfliktusba torkollhat, és talán el is hagynak, vagy épp meg kell küzdened velük” – tette hozzá.
Így több mint 30 órával a hátam mögött csak megerősíteni tudom a fejlesztő szavait, mivel valóban akad „néhány” olyan szituáció, ami nagyban befolyásolja a társakkal való kapcsolatunkat, éppen ezért kétszer is meg kell gondolni, keresztbe teszünk-e a terveiknek. Mivel az Avowed-ban nem volt hasonló szisztéma, mindenképp örvendetes, hogy az Obsidian ismét egy nagybetűs szerepjátékot kíván a piacra dobni, a kérdés már csak az, hogy mindez elég lesz-e az év játéka aspiráns Kingdom Come: Deliverance 2 és a szintén GOTY esélyes Clair Obscur: Expedition 33 ellen.
A borítóképek forrása: Steam


