Szinte minden nagy franchise kapcsán elmondható, hogy egy kiválóan sikerült epizód után már csak lefelé vezet az út – a Mass Effect esetében például a második részt tartják az abszolút etalonnak, míg a Fallout a New Vegas-szal ért fel a csúcsra. Egyelőre kérdéses, hogy az Unreal Engine 5-tel készülő The Witcher 4 képes lesz-e túlszárnyalni a minden idők egyik legjobb szerepjátékának tekintett The Witcher 3: Wild Hunt minőségét, mindenesetre tény, hogy fel van adva a lecke a CD Projekt RED számára, Geralt nagy kalandja ugyanis a felhők közé rakta a lécet. Természetesen a stúdió is tisztában van azzal, hogy ébenfába vágta a fejszéjét (már csak azért is, mert nem mindenki örül annak, hogy Ciri veszi át a stafétát), éppen ezért az RPG narratív igazgatója már most leszögezte, hogy nem a korábban elért sikerek túlszárnyalása a cél.
„Úgy akarunk tisztelegni a The Witcher 3 öröksége előtt, hogy átvesszük az akkori filozófiánkat – hogyan kell játékot készíteni, hogyan kell igazán törődni ezekkel a dolgokkal és hogyan kell történeteket mesélni –, majd megtartjuk azt” – fogalmazott Philipp Weber a GamesRadar+-nak adott interjúban (via Game Rant). „Igyekszünk megtalálni az arany középutat az előrelépést jelentő új dolgok és a múlt tiszteletben tartása között, miközben nem próbáljuk meg felülmúlni az akkori sikereket” – tette hozzá, kiemelve, hogy a videójátékok megítélése teljesen szubjektív, éppen ezért nem a matematikán alapul.
Ez utóbbi kijelentés egyébként valóban fontos, hiszen sokan vannak, akik máig a Metacritic pontszámokat veszik alapul egy-egy játék megítélésekor, miközben könnyen lehet, hogy a 87 ponton álló Fallout 4-gyel (random példa) is olyan jól fognak szórakozni, mint a 93 pontot bezsebelő Fallout 3-mal. Ti csalódni fogtok, ha a The Witcher 4-re nem szórják majd úgy az újságírók a maximális pontszámokat, mint a Wild Huntra?
A borítóképek forrása: CD Projekt RED, The Witcher